Hej, har en mangroverot i mitt akvariums centrum. Tänkte att den skulle fungera som en fin naturlig dekoration istället för den röda lavasten jag hade innan. Tyvärr missfärgar den vattnet ganska mkt, det blir gult och bakgrunden blir ful. Någon mer som har mangroverötter och har upptäckt problemet med färgat vatten? Har läst att roten mest färgar av sig i början, att det avtar med tiden, men verkar inte så... Sen undrar jag om mangroverötter ruttnar efter ett tag så man måste byta ut dem?
Mangroverot
Kollaps
X
-
vissa mangrove rötter färgar inte alls har ja märkt.. de beror på kvaliten.
vissa vill ha tefärgat vetten för att de t är snyggt men det gällde inte dig då
du kan ju lägga roten i en balja och hälla över kokande vatten , och sen fortsätta så tills den inte färgar mer.
sen finns det andra typer av rötter du kan köpa som inte färgar alls -
-
kommer inte på nått namn nu på vad dom andra rötterna heter. sen har du ju trasselrötter.
själv tycker jag det är ursnyggt med färgat vatten och håller på o planera mitt 160l akvarium som ja ska ha svartvatten i med torvbotten och eklöv bara för o få färgat vatten.. där i ska de gå apistogramma och kardinaler.
färgerna på fiskarna blir otroligt fina i sånt vattenKommentar
-
Ursprungligen postat av Nitra98Mopanirötter finns det ocksåKommentar
-
Ursprungligen postat av Nitra98Kommentar
-
Ursprungligen postat av Nitra98andreassofus, det var sådär du menade kanske?Kommentar
-
Ursprungligen postat av Nitra98Ja, jag håller helt med dig, fick lätt kortslutning bara eftersom jag har en helmörk!
den du har färgar ingenting eller?Kommentar
Kommentar