har en sån här rot i akvariumet, det är nystartat inne på 6 dagen med 2 molly som startpiloter i bräckvatten. var ett tag sen jag hade fiskar och undrar nu varför det blir en sån beläggning på roten, för tillfället är det inte enormt men för varje dag blir det mer. black molly rengör sand och äter alger men verkar inte tugga på det här, bör jag lägga till en mal även om det är tidigt?
alger/slem på rot
Kollaps
X
-
alger/slem på rot
har en sån här rot i akvariumet, det är nystartat inne på 6 dagen med 2 molly som startpiloter i bräckvatten. var ett tag sen jag hade fiskar och undrar nu varför det blir en sån beläggning på roten, för tillfället är det inte enormt men för varje dag blir det mer. black molly rengör sand och äter alger men verkar inte tugga på det här, bör jag lägga till en mal även om det är tidigt?Taggar: Ingen -
Vad jag har förstått ska malar i så fort det går för att man inte ska få problem med alger. Vi har aldrig fått problem med alger och vi har haft med några malar från star.. -
hade samma problem..
... med just sådanna rötter. Och jag kan säga att det inte är alger utan någon slemig vit gegga. Och det hjälper inte med en mal då de inte rör det. Det enda som hjälpte för mig efter att ha testat med saltchocker kokning var att varje dag (innan filtret och växterna kommit igång) gå ner och torka bort allting för hand. Med tex en ny disktrasa. Sedan när akvariet var igång och bakterierna frodades slutade det lika fort som det börjat. Men jag kan inte svar på vad det igentligen är.
Lycka till!
och ha tålamod.
/miaLiten men naggande god!Kommentar
Kommentar