Fel Lack!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    Fel Lack!

    Hej
    Håller på att bygga egen bakgrund så va jag och köpte lack (Nordsjö epolan V). Men vet inte om det är rätt lack, den är vattenbaserad för golv inne, men läser man baksidan på den så är det giftig för vattenlevande organismer. Eller gäller det bara innan det har torkat?
    Om det är fel vilken ska det vara?

    Mvh Mattias
    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow
  • bena
    • April 2006
    • 1245

    #2
    Ursprungligen postat av MantaC0re
    Hej
    Håller på att bygga egen bakgrund så va jag och köpte lack (Nordsjö epolan V). Men vet inte om det är rätt lack, den är vattenbaserad för golv inne, men läser man baksidan på den så är det giftig för vattenlevande organismer. Eller gäller det bara innan det har torkat?
    Om det är fel vilken ska det vara?

    Mvh Mattias
    det jag har lärt mig är att man ska måla det man ska måla med golvfärg, lägga ner det i sitt akvarium i 4 veckor och byta 50% av vattnet minst en gång i veckan. sen börjar man plantera växter, låter det gå någon vecka, och sen inroducerar man fiskarna.
    de 4 första veckorna drar ut gifterna.
    men jag kan ha fel.

    Kommentar

    • jolon
      • December 2002
      • 1075

      #3
      Vad jag tror mig veta är att först målar du sen lägger du på ett lager lack över hela bakgrunden kommer inte ihåg vad lacken heter men det finns fett många trådar på ämnet
      My internet should be readonly.

      Kommentar

      • MantaC0re
        • July 2005
        • 512

        #4
        Ursprungligen postat av jolon
        Vad jag tror mig veta är att först målar du sen lägger du på ett lager lack över hela bakgrunden kommer inte ihåg vad lacken heter men det finns fett många trådar på ämnet
        Jo klart ska jag ha något över frigoliten har köpt husfix och färg, men det var mer lacken jag var intresserad av, vill ju inte ta död på fiskarna.

        bena: Jo jag har akvariumet rep hade en sprucken sida som glasmästaren skulle fixa. Så akvariumet kommer att stå med vatten i för att få ut gifterna efter reparationen, då kan jag ju ha i bakgrundern oxå. Två flugor på smäll!

        Mvh Mattias
        If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

        Kommentar

        Arbetssätt...