Vilket blir snyggast?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tossan
    • May 2006
    • 138

    Vilket blir snyggast?

    Hejhej
    Ska köpa ny sand nu i helgen, men kan inte bestämma mig för hur jag ska göra! Tanken är att det ska vara porrigt (rummet är för övrigt svart och rött m. ljusa sandfärgade väggar). Belysningen ska vara röd (frågade i djuraffären om dem sa att det var ok), och sen har jag lite olika förslag på sanden:
    - Bara röd sand
    - Bara svart sand
    - Svart sand med röda stenar i (ca 0.5ggr0.5cm), inte mycket, bara så det ligger några på "ytan" av svarta sanden.
    - Rött grus

    Vad tror ni blir snyggast? Akvariumet är ett sexkantigt 54Liters. I akvariumet finns nu ett stim neontetror, en röd kampfisk, och tre dvärgguramisar. Har ev. tänkt att köpa lite röda eller svarta fiskar också, och kanske göra mig av med guramisarna, men det får ta ett par veckor eller mer. Ska även ha "träbitar" i akvariumet, sånna som man kan köpa på djuraffärer. kanske svarta platta stenar (hm, vet inte vad odm heter med dom kan man också köpa i djuraffären). Självklart växter också.

    Nån som har nått förslag? Kanske nån annan ide? Vill att det ska bli så porrigt som möjligt hihi..

    Tack så mycket
    Spana in min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=512836
  • arska
    • February 2006
    • 120

    #2
    Räcker det inte att det är sexkantigt?
    Lägg i guppy, så blir det bra!
    Hemsida
    Bilder

    Kommentar

    • Isuxs
      • December 2005
      • 796

      #3
      Jag hade nog tagit svart sand med röda korn i.. Men bara röd belysning?...
      360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
      180L Ghost / Black skalar
      60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

      Kommentar

      • Tinet
        • April 2006
        • 93

        #4
        Jag tycker att svart sand låter snyggast till rött ljus (alternativt svart sand + röda stenar), annars kanske det blir lite mycket rött i...

        Porrigt akvarium...? Lägg i någe vattentäta sexleksaker eller något Nä jag driver. Jag tycker guldfiskar är sexigast, men de passar ju inte in.

        Kommentar

        • MagicFingers
          • November 2003
          • 3136

          #5
          Ursprungligen postat av Tinet
          Porrigt akvarium...? Lägg i någe vattentäta sexleksaker eller något Nä jag driver. Jag tycker guldfiskar är sexigast, men de passar ju inte in.
          men HALLÅ.. guldfisk då eller...
          nej F du måste skaffa KYSSGURAMI dom é porriga!
          Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

          Nunc Est Bibendum

          Kommentar

          • Tinet
            • April 2006
            • 93

            #6
            Men kyssgurami går inte heller in i ett 54 liters.

            Kanske en dragon fish? Kommer ni ihåg filmen "Shark Tale" där Angelina Jolie gjorde rösten till den sexiga men dödliga drakfisken?

            Kommentar

            • Daniel_N
              • April 2006
              • 573

              #7
              Porrigt akvarium? Tror inte riktigt jag förstår vitsen

              Kommentar

              Arbetssätt...