snyggt eler för svart??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • EEE
    • March 2006
    • 94

    snyggt eler för svart??

    Hej! jag funderar på att göra en kolstens bakgrund och till det ville jag ha svart sand men blir inte det för mycket svart vad tycker ni, jag såg i nån gammal tråd att dom tyckte att den svara bakgrunden och den svarta sanden tog fram färgerna på växterna och fiskarna tror ni att det stämmer?
  • EEE
    • March 2006
    • 94

    #2
    Är det nån som har gjort en bakgrund av bamburör det skulle nog vara ganska coolt!!

    Kommentar

    • C.Ciklid
      • February 2005
      • 12055

      #3
      Här har de ett ex. på färdig bakgrund som går att köpa. https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/s...roductId=11785

      Det svarta lyfter fram färgerna på fiskar m. färg och på växter. Men det kan ju bli lite mörkt och tråkigt om det inte inreds med mycket växter.

      //Camilla
      De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        svart sand+bakgrund kräver nog rätt mycke växter färgstarka växter men även färgstarka fiskar för att bli snyggt.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        • Tri-X 400
          • April 2006
          • 259

          #5
          Allt handlar om kontraster, kontrastfärger som förstärker varandra såsom rött och grönt vilket resulterar i att rosor ser rödare ut med grönt runt sig än utan.

          Svart är ett enkelt knep att öka kontrasteffekten som ramar in varje element på ett effektfullt sätt, svårare blir det med en vit bakgrund som kräver omvårdnad och mera omtänksamthet när det kommer till placering av växter om övrig inredning. Om man lyckas dock med en vit bakgrundsfärg uppnår man således också en elegantare effekt om man får säga säga så.

          Svart kan vara effektfullt men med risk för att det blir tråkigt i längden.

          nICKLAS.
          Senast redigerad av Tri-X 400; 17 June 2006, 17:40.

          Kommentar

          Arbetssätt...