Aqua rock / aqua rock bergmotiv?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    Aqua rock / aqua rock bergmotiv?

    Startar en ny tråd, vet inte om det går att låsa den gamla ("Göra om 310 l kar! ") på något vis..? Tar nu en fråga i taget och hoppas på fler svar

    Jag hade då tänkt göra om mitt "gamla" 310 l kar i sommar (se bild i signaturen). Det blir inte förrän i v. 30, men jag gillar att vara ute i god tid så jag kan planera det ordentligt

    Har funderat på att skaffa en aqua rock bakgrund till karet, men jag gillar inte riktigt roten på den.. Tycker det ser skumt ut när man har riktiga rötter i karet (som jag ska ha) också. Då ser roten på bakgrunden så "fel" ut.. så frågan är då om aqua rock bergmotiv är bättre? Ser den ut som qaqua rock, fast utan roten?
    Vore kul om någon kunde lägga upp en bild på en aqua rock bergmotiv bakgrund, då bilderna på pwss är så dåliga..
    Aqua rock bergmotiv är ju också billigare än aqua rock, så det vore nästan bra om jag kan ta den ist
    Annars hae jag tänkt täcka roten på aqua rock med massa vallisneria, men jag vet inte hur det skulle gå..?
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika
  • Lubbe
    • February 2004
    • 677

    #2
    Ingen..?
    310 l - Sydamerika
    200 l - Asien
    104 l - Asien
    70 l - Sydamerika

    Kommentar

    • Lubbe
      • February 2004
      • 677

      #3
      Är det verkligen ingen som har någon erfarenhet av Aqua Rock Bergmotiv..? Någon som sett hur den ser ut, i zooaffär eller linande..?
      310 l - Sydamerika
      200 l - Asien
      104 l - Asien
      70 l - Sydamerika

      Kommentar

      • tetra 1
        • July 2005
        • 1225

        #4
        Du kan ju söka på google aqua rock och titta hur den ser ut du behöver inte be oss andra att söka efter grejer åt dig.

        Kommentar

        • Lubbe
          • February 2004
          • 677

          #5
          Men jag har inte fått några träffar där? Du ska inte tro att jag inte försökt hitta bilder själv
          Vill ju också veta vad andra tycker om Aqua Rock Bergmotiv, om någon har sett den "på riktigt"
          Enda bilderna jag sett på den är nämligen på pwss, men den bilden är ju som sagt så dålig.. Vill veta om den ser ut om Aqua Rock fast utan roten
          310 l - Sydamerika
          200 l - Asien
          104 l - Asien
          70 l - Sydamerika

          Kommentar

          • Idanajad
            • May 2005
            • 465

            #6
            Pwss verkar ha gjort om sin sida så man får se mkt större bilder än förut när man klickar på "Större". Ta en titt där igen.
            Peccator est aquarifex

            Kommentar

            • Lubbe
              • February 2004
              • 677

              #7
              Jo, jag såg faktiskt det nyss! Men jag tror fortfarande inte att färgerna stämmer..? Aqua Rock var ivf inte lika gulbrun på pwss's bild som i verkligheten.. och Aqua Rock bergmotiv såg inte heller ut att ha något hål till filter/filterinsug?
              Jag skulle vilja veta hur den ser ut i vatten, ser ut att vara ganska platt på bilden..? http://www.pwss.se/product.php?produ...&cat=10&page=1
              Ivf jämfört med Aqua Rock: (Visar bilder från Baltazar) http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...856&gid=743857
              310 l - Sydamerika
              200 l - Asien
              104 l - Asien
              70 l - Sydamerika

              Kommentar

              • mange016
                • May 2006
                • 341

                #8
                Bara att slå till o köpa BTN direkt =)

                Kommentar

                • tetra 1
                  • July 2005
                  • 1225

                  #9
                  Är det aqua el som gör bakrunden eller btn?

                  Kommentar

                  • Lubbe
                    • February 2004
                    • 677

                    #10
                    Var inne på btn först, men priset gör det svårt för min studentekonomi..
                    Jag vet inte riktigt vilka som gör bakgrunderna, men det är inte btn ivf! mycket möjligt att det är aqua el, speciellt om man tänker på namnet på bakgrunden
                    Vad tror ni om Aqua Rock Bergmotiv? Platt? ser vanliga Aqua Rock bättre ut? Den har ju ivf insugshål till filter bakom, och roten borde väl kanske gå att dölja med vallisneria och andra växter..?
                    310 l - Sydamerika
                    200 l - Asien
                    104 l - Asien
                    70 l - Sydamerika

                    Kommentar

                    • mange016
                      • May 2006
                      • 341

                      #11
                      A den där roten på bakgruden tycker jag se för gräslig ut om man får säga det ! Har sj en BTN amazonas, är ju en rot/stock på den o det ser mycket bättre ut .. Jo vet, det är synd att dom är så dyra o det blir ju inte lättare om man studerar.. Men du verkar ha svårt o välja vilken du vill ha =)

                      Kommentar

                      • Lubbe
                        • February 2004
                        • 677

                        #12
                        Ja, Btn-rötterna ser mycket bättre ut, men..
                        Det som är så svårt är ju att jag tycker att själva stenapartiet i Aqua Rock ser mycket bättre ut (på bild ivf) än Aqua Rock Bergmotiv, som ser mer platt ut.. Men roten vill jag ju inte ha! Jag gilar också att det finns hål för insug till filter på Aqua Rock, vilket det inte ser ut att finnas på Aqua Rock Bergmotiv? Men samtidigt så är ju också Aqua Rock VBergmotiv mycket billigare! Får ju beslutsångest!

                        Så vad säger ni? Fler åsikter? Tror ni Bergmotiv kommer se mycket platt ut? (ska sitta i ett 310 l kar, som sagt) Och hur löser jag då enklast insug till filter? Ska jag såga ett hål nere i ett hörn på något vis och sätta nät för?
                        310 l - Sydamerika
                        200 l - Asien
                        104 l - Asien
                        70 l - Sydamerika

                        Kommentar

                        • mange016
                          • May 2006
                          • 341

                          #13
                          Jag tycker som du , den ser väldigt platt ut! Men roten på den andra är ju inte allt för stilig heller ! Det där med insug osv får du ju göra sj om det inte finns, titta tex på www.backtonature.se hur du ska göra det sj ! Men vad du än gör så kommer det nog bli bra i slutändan :P

                          Kommentar

                          • Lubbe
                            • February 2004
                            • 677

                            #14
                            Ursprungligen postat av mange016
                            Jag tycker som du , den ser väldigt platt ut! Men roten på den andra är ju inte allt för stilig heller ! Det där med insug osv får du ju göra sj om det inte finns, titta tex på www.backtonature.se hur du ska göra det sj ! Men vad du än gör så kommer det nog bli bra i slutändan :P
                            Jo, jag har kollat på btn's hemsida tidigare, så jag har ett hum om hur jag ska göra

                            Är det någon som sett Aqua Rock Bergmotiv i verkligheten? Är den så platt som den ser ut att vara??

                            Annars så finns ju Aquael ODA också (http://www.pwss.se/product.php?produ...&cat=10&page=2), men är dyrare de finns inte i rätt mått finns i 120x50 och 150x50, och jag behöver 125x50.. 120 blir ju då för litet :/ Och jag kan ju inte köpa 150 och kapa 45 cm!!!
                            310 l - Sydamerika
                            200 l - Asien
                            104 l - Asien
                            70 l - Sydamerika

                            Kommentar

                            • Lubbe
                              • February 2004
                              • 677

                              #15
                              Kom att tänka på en sak.. Skulle man inte kunna köpa en ODa-bakgrund, 120x50 och sätta nät längs ena kanten och dölja det med vallisneria..? Kan det fungera?
                              Är ju liknande så här jag tänkt (ska till fler växter): http://img208.imageshack.us/img208/6...0002img2zg.jpg
                              I vänstra hörnet, där skulle man väl kunna ha nät sista biten på bakgrunden..? vad tror ni?
                              310 l - Sydamerika
                              200 l - Asien
                              104 l - Asien
                              70 l - Sydamerika

                              Kommentar

                              Arbetssätt...