Svart grus?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • freakazoid
    • June 2006
    • 241

    Svart grus?

    Är det någon som har bilder på svart grus (ej sand) "in action"? Jag har sökt igenom hela forumet utan att hitta vidare bra bilder. Jag tror att svart grus skulle passa perfekt med mina kardinaltetror och korallplaty.
  • ribby_girl
    • February 2005
    • 378

    #2
    Jag har svart + grönt i mitt akvarie.
    De svarta är typ grått när de inte är uppblött, du ser de längst underst, på framsidan.
    Svårt att se kanske

    Kommentar

    • Lenmar
      • February 2004
      • 6154

      #3
      Här har jag en bild med svart diabasgrus i botten. Ett svart grus som blir lite brunaktigt här och var efter hand tiden går. Gruset är så "lätt", dvs väger ingenting så det är jättesvårt att plantera växter i det. I ett av mina andra akvarier har jag svart blästersilikat från Råda men detta är inte heller så himla bra och mer likt sand som du inte ville ha. Jag skulle inte rekommendera att bara köra med svart grus för på nåt sätt upplever jag att växterna inte trivs så väl med detta. Detta är bara min upplevelse... Visst lyfter det svarta gruset fram färgerna fint på fiskarna men hur kul är det när växterna inte trivs hundraprocentigt? En blandning av det svarta och lite vanligt grus kommer bli mitt nästa projekt...
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Lenmar; 18 June 2006, 10:23.
      Goa hälsningar, Maria Min hemsida
      Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

      Kommentar

      • freakazoid
        • June 2006
        • 241

        #4
        Ursprungligen postat av Lenmar
        Här har jag en bild med svart diabasgrus i botten. Ett svart grus som blir lite brunaktigt här och var efter hand tiden går. Gruset är så "lätt", dvs väger ingenting så det är jättesvårt att plantera växter i det. I ett av mina andra akvarier har jag svart blästersilikat från Råda men detta är inte heller så himla bra och mer likt sand som du inte ville ha. Jag skulle inte rekommendera att bara köra med svart grus för på nåt sätt upplever jag att växterna inte trivs så väl med detta. Detta är bara min upplevelse... Visst lyfter det svarta gruset fram färgerna fint på fiskarna men hur kul är det när växterna inte trivs hundraprocentigt? En blandning av det svarta och lite vanligt grus kommer bli mitt nästa projekt...
        Det blev en liten blandning av svart, vitt och beige. Verkar lovande hittills iaf.

        Kommentar

        • Daniel_N
          • April 2006
          • 573

          #5
          Mitt grus är grått. Det var väldigt fint i början, men ju längre det ligger där, desto brunare blir det av smuts å alger. Trist.
          Är sugen på ännu mörkare nästa gång

          Kommentar

          • Lenmar
            • February 2004
            • 6154

            #6
            Ursprungligen postat av freakazoid
            Det blev en liten blandning av svart, vitt och beige. Verkar lovande hittills iaf.
            Gruset på bilden är svart men det är så blankt att ljuset reflekteras i det.
            Goa hälsningar, Maria Min hemsida
            Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

            Kommentar

            Arbetssätt...