Rötter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zlatankomplex
    • May 2005
    • 44

    Rötter

    Vilka rötter/ grenar är lämpliga att ha i ett akvarium, har förstått att barrträd går bort men hur är det med asp, lönn osv?
    Om nu man får tag i något ogiftigt hur bör man gå tillväga? skall man ta bort barken och koka grenen, eller räcker det med en lätt rengöring så att man inte får in allt för exotiska djur
  • Isuxs
    • December 2005
    • 796

    #2
    Min far brukade koka grenarna i saltvatten.. Men det är nog 15år sen nu så jag vet inte om det är nån bra ide´
    360L Columbia skalar & sorgmantel tetra
    180L Ghost / Black skalar
    60L Räkor körsbär, tiger, zebra, blå, amano

    Kommentar

    • Pechvogel
      • October 2005
      • 378

      #3
      Ursprungligen postat av zlatankomplex
      Vilka rötter/ grenar är lämpliga att ha i ett akvarium, har förstått att barrträd går bort men hur är det med asp, lönn osv?
      Om nu man får tag i något ogiftigt hur bör man gå tillväga? skall man ta bort barken och koka grenen, eller räcker det med en lätt rengöring så att man inte får in allt för exotiska djur
      jag har i det mesta i mina kar; rötter, grenar, löv, snäckor, växter och stenar från naturen. Det som är i behändig storlek kokar jag och större grenar tex spolar jag nooga i duschen. är de snustorra brukar jag lägga de i blöt någon vecka eller två. barken brukar jag ha kvar, tycker det ser ut som mina L-malar gillar att knapra på den
      Fish and Chips --> Chipspåse framför akvariet en lugn kväll

      ZOON

      Kommentar

      • Raven
        • February 2005
        • 15385

        #4
        Isuxs, plockar du grenar från botten på en å typ så bör eventuella skadligheter ha lakats ur.
        LänkGalleri (reviderad 21-05-06)
        Faktatråd Om AkvarieVatten
        Växtakvaristernas Paradis

        Kommentar

        Arbetssätt...