Torka inredning hur länge?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Daniel_N
    • April 2006
    • 573

    Torka inredning hur länge?

    Tänkte starta om karet nu, delvis för att det blev mycket penselalger och snäckor, och för att jag vill prova malawi.

    Min fråga är: Hur länge ska roten och stenarna ligga på tork för att penselalgerna och snäckorna helt säkert inte ska överleva?
    Vet att man kan koka, men roten får inte plats i grytan, lättare att bara lägga allt på elementet en tid istället.
  • Richard.R
    • December 2006
    • 1872

    #2
    haha kapa sönder dne i bitar sen när du har kokat allt så silikonar du ihop den igen...
    396L SA biotop
    128L SA biotop
    54L SA biotop
    54L SA biotop

    Kommentar

    • Kockfrallan
      • March 2005
      • 462

      #3
      Koka annars upp en gryta med vatten och häll vattnet över roten i diskhon.
      Mvh Marcus
      450L
      5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
      1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
      1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

      Kommentar

      • Daniel_N
        • April 2006
        • 573

        #4
        Men nu är det torkning det gällde, så hur länge tror ni det behövs?

        Kommentar

        • Piscator
          • August 2006
          • 735

          #5
          När de är helt torra så borde de väl också vara döda, kan bara gissa, ..några dagar. Men en sak vet jag, när algerna har torkat måste de skrapas bort eller borstas bort med stålborste. De sitter som berget!
          Hälsningar, Tomas!
          "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            #6
            Ursprungligen postat av Piscator
            När de är helt torra så borde de väl också vara döda, kan bara gissa, ..några dagar. Men en sak vet jag, när algerna har torkat måste de skrapas bort eller borstas bort med stålborste. De sitter som berget!
            Eller blästras bort. Det fick min morbror göra åt mig med en rot som var grön och som jag hade torkat
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            • Piscator
              • August 2006
              • 735

              #7
              Fusk.. Livet ska vara jobbigt!
              Hälsningar, Tomas!
              "Om en svart katt korsar din väg så betyder det att djuret är påväg någonstans."

              Kommentar

              • Glenn
                • April 2002
                • 3904

                #8
                Ursprungligen postat av Piscator
                Fusk.. Livet ska vara jobbigt!
                Haha näe, underbart att min morbror och min mosters man är glasmästare. Dock så har min mosters man gått i pension men morbrorn driver eget på södermalm så bara att ringa om man behöver hjälp med något
                Mvh /Glenn

                Min Zoon

                Kommentar

                • Daniel_N
                  • April 2006
                  • 573

                  #9
                  Det är kolsten jag har, och de brukar spricka när man kokar dem, tror inte de tål att blästras nåt vidare heller

                  Är det säkert att penselalger inte kan väckas från de döda eller nåt? Skulle inte förvåna mig om de lyckades med det.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...