ang ny inredning. behöver förslag!!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • karro72
    • September 2006
    • 137

    ang ny inredning. behöver förslag!!!!

    hejsan alla glada..

    har byta min inriktning mot ciklider speciellt röd zebra och danisoni. nu till inredning.
    ska få hem fin sand som en man använder när man lägger sten plattor.. fungerar det och man nu tvättar det riktigt rejält. sanden e helt ny och oanvänd!!!

    köpt hem kokosnötter, ska dela dom så de ska bli grottor, ska karva ut köttet i dom och koka upp nötterna räcker det????
    sen kommer jag använda lite av mina gamla keramik krukorna som är i akvariumet nu!! och i men några nya rötter .. och försöka hitta någon ny bakrgrund typ slimline någon form. vad tror ni om de????

    Mvh// karro72
    Karro 72
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Personligen skulle jag inte lägga i sand som jag inte vet att den funkar i akvarium, då tex rådasand eller blästersand inte kostar så många kronor att köpa.
    Vill du ha ett snyggt kar, så plocka stenen själv och vilken sten du kan använda hittar du många trådar om här på forumet.
    Annars kan du köpa Faxesten i akvarieaffären eller annan sten som du tycker är snygg.
    Kokosnötter och lerkrukor ger inte så verklighetstroget intryck om man säger så, och sedan kommer fiskarna att gräva en del i karet.
    Innan du häller i sanden så är en bra idé att lägga frigolit under stenarna och hälla på gruset efteråt, då kan inte stenen rasa och kanske ha sönder bottenglaset.
    BTN Slimline satte jag in i mitt nya Malawi, den röda varianten och det blev väldigt snyggt!
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • karro72
      • September 2006
      • 137

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Personligen skulle jag inte lägga i sand som jag inte vet att den funkar i akvarium, då tex rådasand eller blästersand inte kostar så många kronor att köpa.
      Vill du ha ett snyggt kar, så plocka stenen själv och vilken sten du kan använda hittar du många trådar om här på forumet.
      Annars kan du köpa Faxesten i akvarieaffären eller annan sten som du tycker är snygg.
      Kokosnötter och lerkrukor ger inte så verklighetstroget intryck om man säger så, och sedan kommer fiskarna att gräva en del i karet.
      Innan du häller i sanden så är en bra idé att lägga frigolit under stenarna och hälla på gruset efteråt, då kan inte stenen rasa och kanske ha sönder bottenglaset.
      BTN Slimline satte jag in i mitt nya Malawi, den röda varianten och det blev väldigt snyggt!
      oki friglit har jag hemma så de lätt att fixa. ska kolla lite till på sand. se vad jag hittar. får sticka ner till strande se vad där är. alltid något roligt man hittar.. tack för hjälpen../mvh Karro
      Karro 72

      Kommentar

      • Liinda
        • January 2007
        • 177

        #4
        Ursäkta att jag slägger in en fråga här men hur stor risk är det att bottenglaset spricker om man inte har frigolit mellan stenarna och glaset? Och vart köper man frigolit?
        // Djurgalningen

        Kommentar

        • Kockfrallan
          • March 2005
          • 462

          #5
          Det beror ganska mycket vad du har för fiskar om dem gräver eller ej och om du ska bygga upp några större stenrös.
          Frigolit köper du annrs i någon bygghandel och kostar nästan ingenting.
          Mvh Marcus
          450L
          5 Geophagus sp.Tananaco venezuela
          1 Geophagus sp.Araguaia OrangeCFProximus
          1 L 204 1 L106 1 L240 1 L27 1 L18

          Kommentar

          • Instinkt
            • March 2005
            • 6

            #6
            Om du har svårt att få tag i frigolit så går det att använda liggunderlag istället.
            200l
            9 Golden
            6 Mari Gold
            2 Ancistrus

            Kommentar

            Arbetssätt...