Ej accepterade dekorationer

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kawe
    • May 2004
    • 279

    #76
    jolon

    Ursprungligen postat av jolon
    Ärligt, icke accepterade dekorationer är såna som innehåller blekmedel,koppar,eller annat jox som fisken dör av, allt annat är game! (vill minnas att vi har haft en liknande disskusion angående en breitling,, eller var det en rolex ptja sak samma, jag såg hans kar på blocket för inte allt förlängesen så,, go crazy with the cheezwhiz but dont sink dha otherz right!
    (vad jag menar med det är att min ide om en inredning knappast är rätt enligt flertalet här men fisken skiter nog i hur det ser ut så länge den kan gömma sig), Rolex killen skulle nog kunna utvecklats till en klart vettig akvarist men många knytnävar små,,,
    Är det mig vi pratar om??? Det är dags att skaffa större akvarium, därför annons låg ute. Måste bara fråga hur du kunde associera klocktråden jag startade här till min annons på blocket? Cred!!!
    Vänligen
    Kawe

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #77
      Ang inredning ...

      Flesta malawi lever ju i klipp biotoper ... så Sanden vi kör med är väll igentligen totalt fel

      Fins väll ingen Rådasand eller Blästersand i akvarium,,,, snarare klippblock o stora stenar som för övrigt inte ryms i våra akvarium så vad som är rätt o fel går o diskutera i en evighet ...

      Folk får slänga ner vad dom vill i sina akvarium själv e ja lite knäpp o kör växter med mina malawi men "thats me"
      Att sen hålla på o gnälla på vad andra har e väll de största problemet ... kan inte folk låta andra ha vad dom vill ha utan att massa mäniskor ska leka besservisser o förstöra för folk.

      Mena Volvo är den fulaste mäniskan har skapat enligt mig men inte hoppar ja på o klagar på alla mäniskor som äger en ,,, nä ja låter bara bli o köpa en själv o lever lika lycklig för de utan att ja ska verka som en militant vegan o spränga mjölkbilar o terrorisera ....

      Skärpning Detta är en hobby låt folk göra vad dom vill.
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      • Mr B
        • September 2004
        • 1310

        #78
        Jag har länge varit inne på att bygga ett litet atlantis, och befolka med fisk, men jag har än så länge avstått främst pga att tillgången på ofarliga, lättarbetade material är lite dålig. Sen inbillar jag mig att det mesta blir grönt ganska fort, och då förlorar det lixom poängen.

        Det värsta i prydnadsväg jag sett är dock ett skeppsvrak, där seglet är ett stort nät, i vilket det fastnat en del fisk. När man poängterade det för ägaren var svaret "jo, jag vet, jag handlar ett par nya varje vecka för att de envisas med att fastna i det där." Somliga ska inte ha akvarium.
        B!

        Kommentar

        • Richard.R
          • December 2006
          • 1872

          #79
          Ursprungligen postat av Mr B
          Jag har länge varit inne på att bygga ett litet atlantis, och befolka med fisk, men jag har än så länge avstått främst pga att tillgången på ofarliga, lättarbetade material är lite dålig. Sen inbillar jag mig att det mesta blir grönt ganska fort, och då förlorar det lixom poängen.

          Det värsta i prydnadsväg jag sett är dock ett skeppsvrak, där seglet är ett stort nät, i vilket det fastnat en del fisk. När man poängterade det för ägaren var svaret "jo, jag vet, jag handlar ett par nya varje vecka för att de envisas med att fastna i det där." Somliga ska inte ha akvarium.
          B!
          Hahaha
          396L SA biotop
          128L SA biotop
          54L SA biotop
          54L SA biotop

          Kommentar

          • Glenn
            • April 2002
            • 3904

            #80
            Ursprungligen postat av Knyttet
            jag tog det iaf som positivt
            Vad bra
            Mvh /Glenn

            Min Zoon

            Kommentar

            • morrhoppa
              • October 2006
              • 755

              #81
              Ursprungligen postat av Mr B
              Jag har länge varit inne på att bygga ett litet atlantis, och befolka med fisk, men jag har än så länge avstått främst pga att tillgången på ofarliga, lättarbetade material är lite dålig. Sen inbillar jag mig att det mesta blir grönt ganska fort, och då förlorar det lixom poängen.

              B!
              Keramik?
              Man blir inte vuxen bara äldre!

              Kommentar

              • Mr B
                • September 2004
                • 1310

                #82
                Blir fortfarande grönt, och jag är inte helt säker på om jag har ugn som klarar av att bränna det, osv.
                B!

                Kommentar

                • morrhoppa
                  • October 2006
                  • 755

                  #83
                  Nej det är sant att din ugn inte klarar av att bränna det men man kan alltid låna en ugn någonstans och det går ju att diska om det blir alger
                  Man blir inte vuxen bara äldre!

                  Kommentar

                  • Pehpsii
                    • July 2006
                    • 69

                    #84
                    När jag dök i en vik nära en hamn i Monterey (CA, USA) så var det ett gäng små hajar (amhajar tror jag) som hade bosatt sig i ett gammal bilvrak. + Att jag såg på discovery nån grej om eremitkräftor (eller ngt liknande) somhade bosat sig i colaburkar etc.
                    Älskade rabarber!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...