Vad heter bakgrunden?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • elemi
    • June 2005
    • 76

    Vad heter bakgrunden?

    Starta fantasin...
    bakgunden är svart, den ser INTE ut som alla andra med sten och rötter hit och dit. denna är mer platt med räfflor.
    länkar uppskattas!
    tack på förhand
    Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se
  • S_sund
    • July 2004
    • 1904

    #2
    Låter som Juwels bakgrund... Påminner lite om svart bark skulle man kunna säga. Bygger bara 3-4cm och mönstretär räfflor från botten och upp.

    Var det något sådant du tänkte på?

    Om det var det så kan jag bara höja en varningens finger, kvalitén är USEL och det kan ställa till en hel del problem, jag vet...
    450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
    Min Blogg
    För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

    Kommentar

    • Guy Palm
      • March 2002
      • 5720

      #3
      Är det i form av plattor så kan det vara dessa
      Guy
      ,Poecilia,SKS,GOC,

      Kommentar

      • S_sund
        • July 2004
        • 1904

        #4
        Ursprungligen postat av Guy Palm
        Är det i form av plattor så kan det vara dessa
        http://www.juwel-aquarium.de/de/strukturrckwnde56.htm
        Var precis dem jag tänkte på Guy, tack för hjälpen

        Rekommenderar dem inte men visst de är billiga o rätt snygga. Föreslår BTN Slimline istället, inte så mycket dyrare och betydligt bättre kvalité
        450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
        Min Blogg
        För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5
          Jag skulle nog också rekomendera BTN slimline speciellt som man kan tillverka filterkammare med dem
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • elemi
            • June 2005
            • 76

            #6
            problem

            Ursprungligen postat av S_sund
            Låter som Juwels bakgrund... Påminner lite om svart bark skulle man kunna säga. Bygger bara 3-4cm och mönstretär räfflor från botten och upp.

            Var det något sådant du tänkte på?

            Om det var det så kan jag bara höja en varningens finger, kvalitén är USEL och det kan ställa till en hel del problem, jag vet...
            Vad fick du för problem med denna bakgrunden? var ju precis den där jag skulle ha :S
            vad är det gjort av? kan man fibbla lite själv med måtten... du som vet :P
            Gör mig till en gladis... Rädda ett djur! www.blocket.se

            Kommentar

            • S_sund
              • July 2004
              • 1904

              #7
              Material? Tja någon skumplast av något slag, tänk dig samma mtrl. som i ett liggunderlag. Inga problem att kapa till i passande mått med andra ord.

              Mjukgöraren och bindemedlet vandrar ur materialet efter ca 1år, åtminstone hände det mig i ca 25gradigt vatten pH 6.5-7. Inga ovanliga värden för ett akvarium direkt!

              Hela bakgrunden upplöstes till små bitar som flöt omkring i vattnet och när processen började gick det snabbt. På under en månad hade hela bakgrunden förvandlats till en katastrof.
              Gjorde nyligen om karet helt och hållet och kör numera med BTN Slimline.
              450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
              Min Blogg
              För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

              Kommentar

              Arbetssätt...