farligt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lefty
    • April 2006
    • 36

    farligt?

    Hej, har startat upp ett nytt akvarium med bakgrund. Jag har haft bakgrunden i ett par dagar i akvariumet med vatten i, så att den fått lakat ur. Har bytt vatten ett par gånger (420 liter) men vattnet luktar fortfarande plast eller något liknande. Jag antar att det kommer ifrån bakgrunden? Är det farligt för fiskarna eller vågar man släppa in någon "test fisk"?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Jag är ingen expert i ämnet, men man kan alltid spåna lite. Att en tillverkare gör en bakgrund som är giftig för fiskar låter lite som självmord, då skulle ingen köpa dessa. Att det luktar plast är nog inget att göra så mycket åt utan det kommer nog att försvinna så småningom.
    Det låter inte så kul att vara testfisk men jag fattar vad du menar och det är nog ingen dum idé.
    Sedan hur växterna tål det är en annan femma, men du kanske får sätta i en testväxt ?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Lefty
      • April 2006
      • 36

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Det låter inte så kul att vara testfisk men jag fattar vad du menar och det är nog ingen dum idé.
      Sedan hur växterna tål det är en annan femma, men du kanske får sätta i en testväxt ?
      Nä testfisk är aldrig roligt men det är väl det man får göra tror jag. Lite värre om jag släpper i alla mina fiskar på en gång och alla stryker med.....Har gjort några prover nu men det visar ingenting så jag får väl köra på helt enkelt och hoppas på det bästa Ja testväxt vore inte dumt, haha . Tack för hjälpen!

      Kommentar

      Arbetssätt...