Frigolit i karet??

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millas
    • February 2003
    • 204

Frigolit i karet??

Hej!!

Jag undrar hur ni har det i era akvarium, har ni frigolit i botten av akvariumet för att skydda glaset??

Jag har det i mitt 110L.... Funderar om det ska vara så i mitt nya Juwel 240L, då jag ska ha malawisar som gräver lite ibland..

Har hört att om det kommer ett enda grus korn under frigoliten så kan karet spricka?!! Är detta sant??

Tacksam för råd och tips!!!

Får hem det nya på Söndag!!

Mvh Milla
  • 3 guppy
    • February 2007
    • 2068

Ursprungligen postat av Millas
    Hej!!

Jag undrar hur ni har det i era akvarium, har ni frigolit i botten av akvariumet för att skydda glaset??

Jag har det i mitt 110L.... Funderar om det ska vara så i mitt nya Juwel 240L, då jag ska ha malawisar som gräver lite ibland..

Har hört att om det kommer ett enda grus korn under frigoliten så kan karet spricka?!! Är detta sant??

Tacksam för råd och tips!!!

Får hem det nya på Söndag!!

Mvh Milla
    En skröna.
    Visserligen KAN det spricka men MÅSTE INTE spricka

Kommentar

• figo
      • October 2004
      • 480

Om du kör med den största modellen av sjösten och du får en sådan under frigoliten + en sjukilos sten på så kan det kanske gå illa.
      m.v.h figo. 170 L ,45 L ,21 L

Kommentar

• mammas nya kille
        • July 2007
        • 203

men finare grus och sand borde väl inte vara nåt problem? det borde ju pressas in i frigoliten när det kommer vikt ovanifrån, snarare än att sätta tryck mot glaset?

Kommentar

• Vic
          • November 2006
          • 1533

Ursprungligen postat av mammas nya kille
          men finare grus och sand borde väl inte vara nåt problem? det borde ju pressas in i frigoliten när det kommer vikt ovanifrån, snarare än att sätta tryck mot glaset?
          Finare sand är inga problem.
          Mvh Viktor

Apistogramma för hela slanten!

Kommentar

• Jens A.
            • March 2007
            • 5026

Kör med billigaste sortens liggunderlag istället. Fungerar helbra.
            Earth first! We´ll screw up the other planets later!

Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

Kommentar

• Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

Det följer med in i frigoliten i sådant fall,det går inte sönder ska skicka ett foto nästa gång jag förflyttar ett kar med friggo under så ska jag lyfta ett av frigoliten där brukar sitte ett par hundra stenat insjukna i frigoliten.Det räcker du kör ett Malawi med Frigolit under hälften av stenarna ligger under frigoliten med tiden.
              Mvh.Patrik

Kommentar

Arbetssätt...