Flytande rot

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • havre
    • September 2006
    • 281

    #16
    Efter att jag nu borrat i den insåg jag fort att den är snustorr inuti och det lär ta ett tag innan vattnet lyckas tränga in ordentligt.

    Åheim, du har säkert bara köpt "mangroove" eller "mahogny" rot, finns många benämningar, och de har en väldigt hög densitet och sjunker som stenar. Jag har däremot köpt redmoor, lite sprödare och som jag nämde tidigare oerhört torr visade det sig
    Akvarium über alles

    Kommentar

    • CBR
      • January 2005
      • 292

      #17
      Just red moore brukar vara lite knepigare, har haft en i akvariet i tre veckor nu och den börjar så smått ge med sig. Man ser att den drar i sig mer vatten då den hela tiden blir mörkare och mörkare. När jag först la ner den var den gulbrun, nu har den övergått till snyggt mörkröd/brun.

      Så tålamod är det som gäller....
      The Zone

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13167

        #18
        Ursprungligen postat av havre
        Efter att jag nu borrat i den insåg jag fort att den är snustorr inuti och det lär ta ett tag innan vattnet lyckas tränga in ordentligt.

        Åheim, du har säkert bara köpt "mangroove" eller "mahogny" rot, finns många benämningar, och de har en väldigt hög densitet och sjunker som stenar. Jag har däremot köpt redmoor, lite sprödare och som jag nämde tidigare oerhört torr visade det sig
        I många länder har dem en väldigt bra benämning på akvarierötter nämligen "driftwood" och det är precis det man får när man köper så kallat mangrove
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...