klister till bakgrundsplansch

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lilibet
    • June 2007
    • 346

    klister till bakgrundsplansch

    Min bakgrundsplansch har en tendens att lossna i samma hörn cirka en gång i månaden. Börjar tröttna på detta.
    Så jag undrar vad ni andra använder för klister till era bakgrunder? Tacksam för snabba svar...
    Den som har flest saker när han dör vinner!
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    #2
    Ursprungligen postat av Lilibet
    Min bakgrundsplansch har en tendens att lossna i samma hörn cirka en gång i månaden. Börjar tröttna på detta.
    Så jag undrar vad ni andra använder för klister till era bakgrunder? Tacksam för snabba svar...
    Hmm.. Har aldrig använt klister för att sätta dit en planch. Brukar tejpa ordentligt. Hela vägen runt så att vatten inte kan komma in...
    Om jag skulle ha klistrat upp planschen så had ejag nog nog skaffat ett spray-klister. Så det blir jämt och fint...!

    Lycka till!

    Stefan
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar

    Kommentar

    • Jenny054
      • May 2007
      • 920

      #3
      Finns klister för andamålet, men hur bra det är vet jag inte.
      The fish is jumping.....
      Bloggen:
      http://aquastyle.blogspot.com/
      Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

      Kommentar

      • Lilibet
        • June 2007
        • 346

        #4
        Tejp! Ja visst! Att jag inte tänkt på det. TACK!
        Den som har flest saker när han dör vinner!

        Kommentar

        • Healena
          • May 2006
          • 1440

          #5
          Själv använder jag smal dubbelhäftande tejp. Jag har ofta kondensvatten mellan glaset & bakgrundsplanchen (rinner från "taket") så ibland måste jag lätta på hela sk#ten och låta det torka. Sedan är det bara att fästa den igen. Ett plus till är att man slipper de fula tejpkanterna
          Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
          // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13167

            #6
            Ursprungligen postat av Lilibet
            Min bakgrundsplansch har en tendens att lossna i samma hörn cirka en gång i månaden. Börjar tröttna på detta.
            Så jag undrar vad ni andra använder för klister till era bakgrunder? Tacksam för snabba svar...
            el-tejp är det som funkar bäst tycker jag, bra om man tejpar längs hela övre kanten för att förhindra att vatten rinner ner bakom planschen!
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Opus
              • January 2006
              • 1014

              #7
              Någon använde olja och som sprayades på rutan i ett fint, jämt lager, så att planschen skulle ligga bra intill rutan. Jag har aldrig testat detta själv, tycker inte om planscher så mycket
              Vescere bracis meis!

              Kommentar

              • knaperstekt
                • August 2007
                • 77

                #8
                Är det inte Meningen att det ska vara vatten mellan planschen å akvariet?

                Jag gjorde som när vi skulle tona rutorna på pojkvännens bil - fuktade både planschen å rutan. Tyvärr så räcker vattnet inte till aärskilt länge på akvariet å den trillar alltid av efter nån dag. Om jag inte har vatten emellan blir den aldelles för mörk och bara ful.

                Hur är det Meningen att man ska göra???

                Kommentar

                Arbetssätt...