Silikona fast frigolit & bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mia A
    • February 2007
    • 357

    Silikona fast frigolit & bakgrund?

    Hej!

    När man ska ha frigolit i botten, ska man då silikona fast den eller hur gör man?

    Sen så undrar jag också lite hur jag på bästa sätt får fast bakgrunden.
    Bakgrunden är en Aquarock "Berg" och den har nät på sidorna; vad är nätet till för och hur gör jag för att få fast allting?

    Beskriv gärna så utförligt som möjligt, jag har aldrig gjort något sånt här förut och vill helst inte göra fel.
    Mvh / Mia
  • Björne_77
    • August 2007
    • 133

    #2
    jag har en Aquarot i mitt 600 o jag kunde inte nyttja mitt nät på sidorna

    men i min brors kar så kunde vi ta bort ena nätet o silicona fast ena änden sen siliconade vi fast nätet! i andra änden, det blev rätt bra!
    Jag är en stolt plantswapare

    Kommentar

    • Mia A
      • February 2007
      • 357

      #3
      Hmm, det där gjorde mig inte så mycket klokare

      Förstår inte vad du menar med utnyttja nätet? Vad är det till för, hur är det tänkt att användas?

      Är det någon som har ett svar på om man bör silikona fast frigoliten i botten?

      Fler tankar och tips mottages tacksamt.
      Mvh / Mia

      Kommentar

      • m0rphaza
        • June 2007
        • 46

        #4
        Det är nog bara trycka ner frigoliten och sen hälla gruset över. Jag har en 5cm tjock frigolit bit under gruset hos mina turtles.
        Den stannar där den ska (även när det bara va grus och inga stenar).

        Men det bästa är ju att prova. Om det inte funkar lär det ju flyta upp :P Fast har du stenar och grejer är den chansen nog liten.

        Lycka till!
        I am the lizardking, I can do anything...
        310 - Fisksoppa | 70 - Kulfisk
        54 - Palletciklider

        Kommentar

        • Mia A
          • February 2007
          • 357

          #5
          Ursprungligen postat av m0rphaza
          Det är nog bara trycka ner frigoliten och sen hälla gruset över. Jag har en 5cm tjock frigolit bit under gruset hos mina turtles.
          Den stannar där den ska (även när det bara va grus och inga stenar).

          Men det bästa är ju att prova. Om det inte funkar lär det ju flyta upp :P Fast har du stenar och grejer är den chansen nog liten.

          Lycka till!

          Det jag tänkte på mest var inte om det skulle flyta upp utan om det skulle komma in en massa sand under och vad det ev. skulle kunna ställa till med för problem...

          Mottager gärna fler tankar, gärna ang. bakgrunden
          Mvh / Mia

          Kommentar

          Arbetssätt...