Palett foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rent vatten
    • April 2005
    • 1061

    Palett foder

    Vad ger man ny födda palett yngel . Jag frågade på zoo affären och dom rekomenderade liquifry är det någon som vet om det är bra. Jag provade och det var som en oljedroppe som sedan verkar bli vit till färgen.Innehåller protein 34,6% oil 13,2% fibrer 1,0% ash 4,4%.
  • aqua J
    • March 2005
    • 275

    #2
    Det är bra bebismat! Om inte jag är helt ute och cyklar så är det infusorier, finns ju naturligt i akvariet och Liquifry funkar väl som en slags booster för dem. Är det ett inkört kar finns det massor för ynglen att äta, men har du dem i ett yngelkar kanske det behövs lite tillskott. Lycka till!






    Kommentar

    • peterhaack
      • November 2004
      • 1752

      #3
      fixa lite nyckläckta artemia finns att köpa fryst.
      Ta sedan och knäck av en bit och krossa en kniv krossa och mosa på sen bara släpp ner mumma.
      Fungerar även med dapniher och annat smått foder även flingfoder(småsmulat) fungerar...
      Siten där alla plantor växer PlantSwap!

      Kommentar

      • Hawkmoon
        • February 2005
        • 268

        #4
        Jag har inte tillsatt något särskilt foder till mina palettyngel och dom växer och frodas, dom är så stora nu att dom har gett sig iväg på egen hand och honan har börjat uppvakta hanen igen.
        190L Trigon SA Powered by Co2
        112L Snäcklekare
        Fluval Edge, Micro Rasbora och Räkburk

        Kommentar

        • rent vatten
          • April 2005
          • 1061

          #5
          Köpte idag fryst Artemia och tänkte mina yngel skulle få lite bra mat. Men oj! vad besviken jag blev, föräldrarna tyckte så bra om Artemia så dom glömde bort sina yngel en liten stud, så nu blev jag av med flera stycken yngel.Dom andra fiskarna fick inte smaka på Artemian men dom fick lite levande palettyngel istället.

          Kommentar

          Arbetssätt...