P. subocellatus - "palett"

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    • June 2009
    • 2227

Läckert att se, filmar du i vanlig akvariebelysning eller extra? Med HD kamera eler bara vanlig kompaktkamer i filmmod?
    Checking out...

Kommentar

• Mats Bryzell
      • February 2007
      • 18959

Ursprungligen postat av Dre
      youtube kanske inte youtubat färdigt?

Jag läser i alla fall tråden och tycker den är intressant att följa särskilt med lite ovanligare paletter, jag lär mig en massa i denna tråd och sånt kan jag inte låta bli...

Håller med om din slutsats om lärande vs arv.
      Härligt - kul att du tyucker stuffet är intressant. Jodå YT är klar med filmen men kvaliteten bearbetas fortfarande - det brukar dock aldrig hindra att man kan sätta in filmen här...
      Jädrigt knepigt!

Här är länken igen; http://www.youtube.com/watch?v=-PONFo1dNqw

Edit; jodå, nu funkar det!
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 12 January 2010, 23:33.

Kommentar

• Mats Bryzell
        • February 2007
        • 18959

Läckert att se, filmar du i vanlig akvariebelysning eller extra? Med HD kamera eler bara vanlig kompaktkamer i filmmod?
        Med HD-kamera och med det vanliga ljuset i rampen, och stativ!

Kommentar

• malawifisken
          • August 2008
          • 969

jäklar så snygga paletter. Är den någon speciell sort och vad heter dom i så fall?
          Citat: Såg den äta för första gången igår. Man såg riktigt hur fisen rörde sig i magen på den, HÄFTIGT. By //Jögge89

Kommentar

• DaRe
            • June 2009
            • 2227

Ursprungligen postat av MaxB
            Med HD-kamera och med det vanliga ljuset i rampen, och stativ!
            Har den ett bra objektiv så den klarar bra färger i svagt ljus eller har du rejält med belysning i karet. Mitt 900 liters är så mörkt att det är assvårt att få till bilder. Sorry för trådavvikelsen.
            Checking out...

Kommentar

• Broddan
              • February 2007
              • 536

Trevlig film på vaksamma päron!

Måste kännas skönt att du inte gav upp på dem. Hur lång tid var det sen du insåg att hanen inte kom in i nöten och åtgärdade det?
              Hälsningar

D

Kommentar

• Mats Bryzell
                • February 2007
                • 18959

Ursprungligen postat av malawifisken
                jäklar så snygga paletter. Är den någon speciell sort och vad heter dom i så fall?
                Ja, dom är riktigt fina - och ganska stora. De heter Pelvicachromis subocellatus. Det finns bättre bilder på dom längre bak i tråden där de har den mer intensiva lekdräkten, innan romläggning. Nu har de antagit en mycket lugnare färg som mer smälter in i omgivningarna - vet inte om just detta beteende beror på att de är vildfångade. De P. pulcher och P. taeniatus jag haft tidigare har behållt en ganska stark färg även vid yngelvårdandet.
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 13 January 2010, 10:19.

Kommentar

• Mats Bryzell
                  • February 2007
                  • 18959

Har den ett bra objektiv så den klarar bra färger i svagt ljus eller har du rejält med belysning i karet. Mitt 900 liters är så mörkt att det är assvårt att få till bilder. Sorry för trådavvikelsen.
                  Jag vet inte riktigt vad det är för ett objektiv - men det är en Canon HD-kamera och har en jädra massa ljusinställningar. Det brukar bli riktigt bra resultat även i svagt ljus - vilket det är i det här karet, endast ett aquarelle-rör!

Kommentar

• Mats Bryzell
                    • February 2007
                    • 18959

Ursprungligen postat av Broddan
                    Trevlig film på vaksamma päron!

Måste kännas skönt att du inte gav upp på dem. Hur lång tid var det sen du insåg att hanen inte kom in i nöten och åtgärdade det?
                    Sedan typ 11 november... kolla inlägg 114 i denna tråden!

Kommentar

• Mats Bryzell
                      • February 2007
                      • 18959

Halloj!
                      Den här kuben skall tömmas och subocellatusarna skall få flytta till Mölndal. Jag tänkte att R. kunde få se ett par bilder på dom just nu. Vi skall låta dom leka av sig den här leken som är i full gång nu - så får dom flytta när dom är klara med den.
                      Bilderna är usla - skitig ruta och en massa reflexer... Jag kan dra in en film senare!
                      Bifogade filer

Kommentar

• Rooster
                        • March 2006
                        • 1468

Ja de ser fina ut, tack för bilderna. Ja ett litet klipp är alltid trevligt att kolla på. Hoppas de trivs lika bra hos mig sen.
                        Fish for Life!!!

Kommentar

• Mats Bryzell
                          • February 2007
                          • 18959

Ursprungligen postat av Rooster
                          Ja de ser fina ut, tack för bilderna. Ja ett litet klipp är alltid trevligt att kolla på. Hoppas de trivs lika bra hos mig sen.
                          Dom kommer att trivas toppen hos dig!
                          Här är en liten snutt på dom från igår kväll. Honan hade den mörka svarta teckningen - men givets bleknade hon lite när kameran kom fram... jaja, du får se dom in action live själv inom kort.

Kommentar

• Rooster
                            • March 2006
                            • 1468

Kul med en filmsnutt.
                            Gjorde i ordning karet idag, behöll sanden, gallrade/bytte en del bland växterna, kört ner en kruka som jag gömt i en stenhög. Har inrett karet ganska väl så jag hoppas att de kommer att trivas.
                            Fish for Life!!!

Kommentar

• Rooster
                              • March 2006
                              • 1468

Du en grej till förresten, tror du att de skulle trivas i inte allt för salt vatten? Vill helst inte ha brackvatten så att säga pga av alla olika växter jag har. Hur mkt salt kör du med och vad tror du man ev. skulle kunna dra ned salthalten till?
                              Fish for Life!!!

Kommentar

• Mats Bryzell
                                • February 2007
                                • 18959

Ursprungligen postat av Rooster
                                Du en grej till förresten, tror du att de skulle trivas i inte allt för salt vatten? Vill helst inte ha brackvatten så att säga pga av alla olika växter jag har. Hur mkt salt kör du med och vad tror du man ev. skulle kunna dra ned salthalten till?
                                Halloj Rooster!
                                Jag har inte varit hemma på ett par kvällar, men vet att paret är i full gång - skall ta lite nya bilder och filmer till dig!
                                Jag tror inte du behöver tänka i bräckvattentermer - jag har i en deciliter i 100-liter, i stort sett försumbart. De första månaderna hade jag inget salt i alls - och faktum är att jag tror att de klarar sig utan detta - men, jag har märkt att de blir lite "sprilligare" när man adderar en aning sälta i vattnet.
                                Så testa först helt utan - funkar det och dom tycks trivas med detta så kan du ju skippa saltet, annars, typ 1 dl i 100-l.
                                Nya bilder och filmer på dina subbar kommer snart!

Kommentar

Arbetssätt...