nä va trist att dom inte klarar sig, jag som gick i stora tankar på fjäril börjar tbeka lite nu va tror du det kan vara som gjorde att dina prillade av pinnen? väldigt trist
56l Agassazii Fire Red
80l Nigerian Yellow
112l Transvestitus
240l Vejita II + scalar
tråkigt med fjärilarna men det var både kul och intressant att diskarna tog annan mat, låter ju som det blir enklare att hålla dom.
Vilken temp kommer du hålla dom vid?
nä va trist att dom inte klarar sig, jag som gick i stora tankar på fjäril börjar tbeka lite nu va tror du det kan vara som gjorde att dina prillade av pinnen? väldigt trist
Det verkar som att de inte tålde (finns ett sådant ord?) frusen mat!?
Läs tråden så får du historien, när jag skickade ner Diskusen så gav jag dom mat enligt mina andra kar. Vilket innebär en mix av mysis, vita och röda mygglarver.
Det intressanta är att den enda kvarvarande fjärilen är den som jag trodde var död för några veckor sedan men som återuppstod (se bakåt i tråden).
Men jag kommer nog att skaffa nya fjärilar till detta kar, en motgång är inget. Skapar bara erfarenhet
tråkigt med fjärilarna men det var både kul och intressant att diskarna tog annan mat, låter ju som det blir enklare att hålla dom.
Vilken temp kommer du hålla dom vid?
De går i rumstemeratur
Vilket innebär att rummet håller ca 25 grader och ljusrören ger en del pluss under dagarna.
Lite mer utförligt, i rummet i källaren så sitter värmeväxlaren till fjärrvärmen och rören in till den är dåligt issolerade och avger en massa värme
540 karet med Jordätare värmer jag till 29 grader, vilket tillför en del värme.
180 karet med Lejonen får jag ventilera för att det inte ska bli för hög värme, över 28 grader typ.
Så Diskusen simmar förmodligen i en värme som varierar mellan 26-28 grader över dygnet.
Fjärilar är ju lite vanskliga faktiskt (om man jämför nuförtiden mot hur det var förr). Dom kan gå ett bra tag i karet och sedan poff så trillar dom av... Synd.
Jag tittade på tre par av den där nya blå varianten av fjärilar nere på shopen idag - för jädra granna, men det får vänta med såna ett tag för min del - men snygga är dom!
Fjärilar är ju lite vanskliga faktiskt (om man jämför nuförtiden mot hur det var förr). Dom kan gå ett bra tag i karet och sedan poff så trillar dom av... Synd.
Jag tittade på tre par av den där nya blå varianten av fjärilar nere på shopen idag - för jädra granna, men det får vänta med såna ett tag för min del - men snygga är dom!
Personligen så aktar jag mig för hokuspokus fiskar.
Nu har jag bestämt mig för vad det ska bli i detta kar förutom Diskus och tetror. Så nu börjar jakten på Tahuantinsuyoamacantzatza
En lagom stor fisk utan överdrivna vatten krav.
Det roliga med denna filur är att den lägger rom på gamla löv och sedan tar dem i munnen. Det måste jag få se!
Ska samtidigt jaga ett större kar till mina Endlers och Räkor. Då kan jag flytta över en del växter till det karet, för det lär bli en rejäl layout ändring i 400 liters jungeln.
Tror akvarielagret har dom inne just nu. Lite långt borta kanske. Har själv funderat på den till mitt nya 421L sa. Inkastencikliden ska ju vara som du säger rätt tålig dock lever de rätt strömt om jag förstått rätt men det borde inte vara några problem att skippa.
Släktet Bujurquina har ju också detta intressanta beteende kan jag ju tipsa om.
Senast redigerad av Broddan; 14 November 2009, 13:39.
Kommentar