Nytt 375 liters mix
Kollaps
X
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/Maths -
Micronäring? är det dom det finns så många olika flaskor av?Kommentar
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Tack så mycket, skall kolla upp detKommentar
-
Hur lång tid brukar det ta innan det försvinner? Är nyfiken på om det är det som gör vattnet lite "oljigt" "mjölkigt", stor chans att det är det.Kommentar
-
Har du testat med att ha lite mer strömt på vattenytan?
Jag hade lite oljigt i mitt 225l, det visade sig vara algtabletterna som mina malar inte åt upp, och när de löses upp vart det oljigt på vattenytan. Med att ha utblåset närmare vattenytan fick jag bort det. Kanske funkar för dig med...?
Gillar dina växter, speciellt de i mitten.Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
FiskbloggenKommentar
-
Det gör ingen skillnad med att bryta vattenytan. Det är därför jag tror att det är slemmet på rötterna som orsakar det hela. Så så länge jag har det kommer det nog att vara såhär.
Tack, ja papegojbladen är jättefina.
Tog precis en ordentlig titt i avkavriet och hittar inte Palett honan. Hanen simmar omkring och ser lite förvirrad ut. Tidigare idag var hon framme och var hur pigg som helst och nu syns hon inte till. Kanske har hittat ett ställe och gömma romen. (anar att det är något på gång) Hoppas att hon dyker upp snart :SSenast redigerad av Enola; 13 September 2009, 19:21.Kommentar
-
Hittade honan.....de turas om och vakta grottan som de har grävt ur så jag anar att det är rom pågång eller kanske redan är. kan inte se i grottan. Hanen vaktar väldigt. Har fått yngel av detta paret förut men har då haft andra större ciklider som har ätit upp dom. Hur skall jag göra för att kunna få ynglena att växa upp. Har ju mitt 150 liters akvarium som jag fortfarande inte vet vad jag skall göra med ännu. Skall man flytta över dom dit, eller dör de av schock från bytet??Kommentar
-
Har du större ciklider i ditt kar tillsammans med paletterna nu?
Om inte, så tycker jag du bör låta de vara, så de får försvara ynglerna själva, paletterna kan bli riktigt kaxiga och elaka när de har rom och yngel
Mata ngr ggr om dagen i små små portioner så ska du se att de klarar sig fint
Nykläckt torkad artemia funkar bra som yngelfödaLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Har inga andra ciklider alls nu. Bara madagaskar regbågarna som jag skulle kunna tänka mig kan snappa upp lite yngel som mat, de är så snabba!! fast de håller sig mer i övre och mellersta skiktet i akvariet.
Jag vill ju inte mata för mycket nu i det nystartade akvariet, och den där yngelföda, är det torrfoder menar du eller fryst??Kommentar
-
torrfoder som jag menar, men fryst funkar bra det med =)
Jag vet att regnbågsfiskar tar yngel, men jag vet inte om dina skulle våga sig på paletterna. Hoppas att föräldrarna försvarar sina yngel. (tvivlar inte på att de inte skulle göra det)Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
ok, jag tror att det kommer att gå bra. Om det nu blir yngel över huvud taget.Kommentar
-
Håller tummarnaLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
blev det yngelLivet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
FiskbloggenKommentar
-
Har inte sett till några ännu. Men honan trycker fortfarande väldigt inne i grottan. Håller tummarna.Kommentar
Kommentar