Här kommer en filmsnutt på min Golden Nugget som hjälper mig att hålla brunalgerna i schack.....snacka han rensar stenen Tack för det
Inte ofta man ser han "in action" när det är tänt
Väldigt vacker firre du har men jag tycker det bestämt ser ut som han tänker "kan inte matte bjuda mig på något godare än en gammal sten med bruna alger på"
Mina malar är så himla kräsna av sig när det gäller algtabletter som är till för malar. Köpte en burk som skulle vara bra för malarna, dyrt var det oxå. Malarna ratade den sortens tabletter!
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda Fiskbloggen
Jag slänger åt honom någon tablett då och då, men oftast är det bara grönsaker. Plus att nu har han brunalger som han gladeligen verkar tugga i sig Tabletterna jag använder är "JBL Novo Fect". Han är bara bäbis änn, ca 9-10 cm.
Har en liten fråga om mina panda-pansarmalar. Som ni märker på filmen så syns de knapt till. De ligger ofta i en klunga på ca 5 stycken i högra bakre hörnet under pumpen och några få simmar omkring en och en. De är inte specielt aktiva!! De har varit såhär redan från 3:e dagen jag skaffade dom. Värderna är bra i akvariet, så jag förstår inte vad det beror på??? Kan vattnet vara för strömt? (vilket jag tvivlar på) Sedan har jag funderat på om jag har för varmt, 26 grader, kanske skall sänka till 24?? Det var en väldig blandning på storlek på pandorna, några är jättesmå (1,5 cm)och några är betydligt större (3 cm) kan de ha med saken att göra??
Så här står det på Zoopets artbeskrivning:Det är också viktigt med rent och syrerikt vatten. Alla Corydoras är dagaktiva.
Mitt vatten är verkligen rent och med den cirkulationen jag har kan det inte vara syrefattigt!!! Dagaktiva?? inte aktiva alls
Kom gärna med tips.....funderar på att pytsa över dom till mitt 150 liters med lugnare, mörkare vatten och betydligt mer inkört!!
HJÄLP!!
Senast redigerad av Enola; 27 September 2009, 15:44.
Kommentar