Hohohooo, jodåsåatt... nä, det är klart att Maxet slänger in lite bilder - man måste ju passa på att bryta sig in lite i flödet!
600-liter Tanganyika.
Kollaps
X
-
-
-
Ahh, Tackar!
Jag har en känsla att jag mjölkat skiten ur det här "ämnet" nu... får nog vänta med uppdateringar tills Calvusarna gör nåt crazy!
Vi syns snart på mötet den 24 - det blir kul! Jag längtar till att få kolla Lasses saltkar - där är min nästa grej som jag vill fördjupa mig i!
Kommentar
-
-
Nu händer det lite grejer här med.
En polare var hemma igår och blev så förbaskat tjötig på mina Kongotetror då han hade ett ganska stort stim tidigare och ville köpa mina jag har i kuben.
Så skam på torra land, håven åkte fram och jag fick röja ur karet från rötter och fånga upp tetrorna.
Så nu händer något som jag aldrig trodde mig själv om, det blir ett T-kar istället, min stora kub och då får gracilisarna och speciosusarna flytta ner en våning medans paletterna åker ner i kuben istället. Det får bli en sväng till affären idag och köpa lite mer kosten och skiffer så har jag räddat även den här dagen!/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Wow, är det karet som står bredvid ditt stora i vardagsrummet? Det vi hämtade i Lysekil? Kan inte riktigt hålla reda på alla kuber och burkar du har...Kommentar
-
Jepp, så det blir att försöka bygga lite på höjden då det är 70 högt.
Då får jag plötsligt en co2 anläggning över som kommer att användas i den nya Dennerlekuben och jag slipper förhoppningsvis tänka på co2 påfyllning på ett tag.
Funderar även på att fylla ut kuben med något annat snyggt och kul, kanske några Cyprichromis http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=754&SOK=1 skulle funka...? Cyprichromis
Cyprichromis/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Ja, med lite kolsten kommer du snabbt upp i höjd - mitt är ju också 70 cm högt. Sedan kan du gott dra i några snygga rötter också.
Cyprichromisarna kommer att passa perfekt!Kommentar
-
Idag blir det ju lite tufft - har lite annat att pilla med, men jag skulle gärna bygga lite i ditt kar. Nåväl - jag vet ju att du är kapabel till storverk så den där T-kuben kommer att bli hur snygg som helst. Ös på nu - och sen får du banne mig dra in lite bilder!Kommentar
-
Kommentar
-
Ett sånt där Red Sea Max senare... ja, jävlar...Kommentar
Kommentar