Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.
Här kommer lite bilder. Tyvärr inga bra bilder då fiskarna envisas med att stå bland all inredning så kameran hittar inte skärpan. Men man ser vad det är på bilderna iallafall.
MVH/Freddan
Ornatusarna ser jättefina ut! Och det är samma sorts calvusar vi har - riktigt fina de också! Härligt!
MVH/Freddan
Aaaaaaaaaaaaaaaaa!! super fin fina fiskar och bilder
Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter
Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda Fiskbloggen
hur går det med akvariet? har du fått tag på dina spottar än?
Jo, det puttrar på fint. Jag har kollat in några olika sköna spottar på ikea, och funderar på att beställa hem från deras hemsida - samtidigt har jag lust att kika på dom innan jag handlar... och då måste jag åka dit...
Är det långt till IKEA?
Vad för spottar har du funderat på? runda eller sådana som är mer som ledljus?
Torslanda - där jag bor för tillfället - är platsen som gud glömde, så det är långt till allt... men det handlar mer om att jag tycker det är så jävlans trist att vara på ikea...
Jag har tittat på två olika typer av spottar - en halogenvariant och en annan som är som små "prickar" som lyser - det är skillanden mellan dessa typer jag vill kolla och... då måste jag dit...
Ja, då har man handlat in lite ny fisk. Skaffade idag 5 st Paracyprichromis Nigripinnis (2+3) och 2 st Neolamprologus Tretocephalus. Kommer med lite bilder ikväll.
Jo, det puttrar på fint. Jag har kollat in några olika sköna spottar på ikea, och funderar på att beställa hem från deras hemsida - samtidigt har jag lust att kika på dom innan jag handlar... och då måste jag åka dit...
härligt att det fortfarande puttrar . men dra till ikea ändå och sen stick inom djuraffär som en liten belöning till dig själv på hemvägen .
Jaa, dé é la för jädra fränt ändå... Man bygger enorma katakomber, gångar, prång och grottor. Ett leleupi-par skulle kunna välja och vraka - ändå såg jag igår att en hona och en hane grävde som tolstollar under en mopanirot som ligger bara några centimeter från frontrutan, platt mot sanden - stora engelska sjöstensbumlingar förflyttades. Idag kom leken - hanen blev blåsvart runt huvudet och fick en mörk skiftning över hela kroppen - och dom växlades om att åka in i "grottan" under roten. Man kan skönja honans äggrör på bilden och filmsnutten som är tagna strax efter att jag fattat vad de höll på med.
Dom väljer sina ställen där de tycker att det passar - inte där jag erbjuder "fina rum"...!
Jaa, dé é la för jädra fränt ändå... Man bygger enorma katakomber, gångar, prång och grottor. Ett leleupi-par skulle kunna välja och vraka - ändå såg jag igår att en hona och en hane grävde som tolstollar under en mopanirot som ligger bara några centimeter från frontrutan, platt mot sanden - stora engelska sjöstensbumlingar förflyttades. Idag kom leken - hanen blev blåsvart runt huvudet och fick en mörk skiftning över hela kroppen - och dom växlades om att åka in i "grottan" under roten. Man kan skönja honans äggrör på bilden och filmsnutten som är tagna strax efter att jag fattat vad de höll på med.
Dom väljer sina ställen där de tycker att det passar - inte där jag erbjuder "fina rum"...!
Det kanske är tur att inte alla gillar dina layouter Utan skapar sina egna
Är inte de här lite för små för sådana häringa äventyr redan?
Det kanske är tur att inte alla gillar dina layouter Utan skapar sina egna
Är inte de här lite för små för sådana häringa äventyr redan?
Nä, det är nog bara jag själv som diggar mina layouter...
Hanen är runt 6 cm och honan något mindre - och det verkar uppenbart som att de är mogna för lite ungdomshångel - om det blir yngel får la vi se om ett tag.
Kommentar