Charlies änglar. The Dennerle saga.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hult87
    • February 2010
    • 1287

    wow vad snygga!

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Bara lite invånare som saknas. Ska även tillföra lite rötter om jag hittar rätt offer som jag har i min skalle...
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18957

        Ursprungligen postat av ansjo
        Bara lite invånare som saknas. Ska även tillföra lite rötter om jag hittar rätt offer som jag har i min skalle...
        Skulle inte några såna här små rackare kunna sitta fint? - bröt av ett par stycken här nu för fem minuter sedan - bara som en liten tankeläskare!
        Bifogade filer

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Jag vet var du plockade dessa, och det ser inte helt fel ut. Då ska de bara fraktas söderöver samt sjunka då...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18957

            Dessa är från "insidan" av busken och fnösktorra - jag tror de sjunker ganska snabbt! Man kan ju välja några som ser lite mer spektakulära ut - jag stack liksom bara in näven och rev till... Det är ju kolsvart ute nu...

            Kommentar

            • Big_Sal
              • March 2008
              • 470

              är det trollhassel? snyggt var det i alla fall

              Och din kubhylla anders: to die for!
              //Salle

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Det var inte grannens häck då?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Då risken att det blir lite för mycket fokus på mina kar i den här tråden har jag startat en ny tråd om mina småkuber http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=142308 och det är där jag mer kommer att skriva om mina kar. I denna tråden som lillfrasse skapade för ca ett år sedan vore det trevligt om det handlade om Dennerle i allmänhet.
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • lillfrasse
                    • February 2002
                    • 2228

                    Liten uppdate om min kub då. Sedan omstarten har det kommit i lite nytt.

                    Helferin växer på jag ser rätt bra skillnad med och utan co2 på den den blir lägre och kompaktare och växer snabbare med co2 den är lite speciell mot andra botten täckare men jag gillar den skarpt. Planterade även lite vanlig valsineria för ett tag sedan den blir lite för lång för min smak och lägger sig på ytan och stjäl lite för mycket ljus. Jag håller ögonen öppna efter en mer passande bakgrunds växt. Tipsa gärna om ni ser något käckt.

                    Jag har en rot ligger i blötlägning som skall i när den sjunker. Får se om det blir mossa eller så på den eller om den blir nude. Jag har ju en massa "sötvattenstång" men vet inte om det passar.

                    Lite nya invånare är det amanosarna verkar trivas men skall snart flytta när ett annat kar gått in sig lite mer. Sedan går det ett gäng crystal black i med lite sämre gradering jag vågar inte ha högt graderade i när jag exprimenterar med co2 och gödning så de är lite test piloter. Det går även 10 Boras Birgittae i de är rätt snygga och får gå däri tills det kommer fin räkor.

                    Lite bilder skall knäppa fler när roten kommer i.
                    Bifogade filer
                    Simma lungt..
                    Lillfrasse..

                    Kommentar

                    • Nubi
                      • March 2009
                      • 9026

                      Sweet frasse!!
                      Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                      Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                      Fiskbloggen

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Nice, bara en helbild som fattas!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Härliga bilder
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • lillfrasse
                            • February 2002
                            • 2228

                            Ursprungligen postat av ansjo
                            Nice, bara en helbild som fattas!
                            Kommer när jag fått i nya rot jäkeln.

                            Föresten jag fick med lite räkfoder från hovleverantören när jag var där igår. shrimp wafers från något företag som heter ocean nutrition både tigrarna och crystalsen älskar det blev som galna när jag hälde i det och åt som fasen.
                            Simma lungt..
                            Lillfrasse..

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av lillfrasse
                              Liten uppdate om min kub då. Sedan omstarten har det kommit i lite nytt.

                              Helferin växer på jag ser rätt bra skillnad med och utan co2 på den den blir lägre och kompaktare och växer snabbare med co2 den är lite speciell mot andra botten täckare men jag gillar den skarpt. Planterade även lite vanlig valsineria för ett tag sedan den blir lite för lång för min smak och lägger sig på ytan och stjäl lite för mycket ljus. Jag håller ögonen öppna efter en mer passande bakgrunds växt. Tipsa gärna om ni ser något käckt.

                              Jag har en rot ligger i blötlägning som skall i när den sjunker. Får se om det blir mossa eller så på den eller om den blir nude. Jag har ju en massa "sötvattenstång" men vet inte om det passar.

                              Lite nya invånare är det amanosarna verkar trivas men skall snart flytta när ett annat kar gått in sig lite mer. Sedan går det ett gäng crystal black i med lite sämre gradering jag vågar inte ha högt graderade i när jag exprimenterar med co2 och gödning så de är lite test piloter. Det går även 10 Boras Birgittae i de är rätt snygga och får gå däri tills det kommer fin räkor.

                              Lite bilder skall knäppa fler när roten kommer i.
                              Nämen titta, här ser jag ju bilder åh samma fiskar

                              Jag hade glömt denna tråden, som Ansjo säger...jag har ju teflonminne och jag måste bara hålla med
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • lillfrasse
                                • February 2002
                                • 2228

                                Jag kör med en 6 kg flaska till min lilla kub tror ni det skulle funka med en sådan här splitter för att få det till fler kuber. Jag kör inte controller utan magnetventil på timer och en bubbelräknare samt en mist diffusor.

                                Problemet är att det står såhär -Please note that Co2 splitter is NOT compatible with manual regulator. It can only fit electronic regulators.Och det fatar jag inte riktigt jag ser inte varför den inte skulle funka i min setup. Tankar någon?

                                Simma lungt..
                                Lillfrasse..

                                Kommentar

                                Arbetssätt...