Projekt: 220L Saltvatten
Kollaps
X
-
-
Funderar helt ärligt på att kapa av sumpen 2cm på bredden för att inte behöva tumma på måtten jag vill ha på möblenKommentar
-
Ja det är väl egentligen vad du tycker blir lättast att genomföra som vinner den duellen...
Sätt igång och bygg nu så kan jag härma dig sen med mitt 200LKommentar
-
Lättast att genomföra? Nejdå, har en bild i huvudet av hur jag vill ha möbeln, vill inte tumma på det, det är lättare att bredda på möbeln än att kapa av 2cm på bredden av ett limmat glaskar
Skall börja bygga lite på torsdag tror jag, har en del plugg och saker att göra men helgen hoppas jag skall bli en byggandets tidKommentar
-
-
Skall bli till att pilla lite ikväll, en kompis kommer över vid halv sex och hjälper till lite
Köpte 30m 2tum2 reglar idag (45x45mm), lite mycket men har gärna lite extra liggandes, standardvirke som alltid går åt
Foton kommer när vi kommer någonvart.Kommentar
-
Låter gött....är i färd med att rita lite på min ställning också, men den blir inte lika fiffigt designad som din...utan en lite enklare bänk bara!Kommentar
-
Varför inte trixa lite när du ändå bygger själv?Kommentar
-
Mestadels för att jag ska släpa upp allting 4 våningar i en trång trappKommentar
-
Det är en engångsföreteelse, dela möbeln i två delar och sammanfoga dem med bultar när den väl är uppe då? Det är verkligen värt att slita lite för att få till det där lilla extraKommentar
-
Visst har du rätt i att det är värt att göra det hela lite snyggt/praktiskt, men om allt går som jag vill så blir det nog ganska snart en uppgradering då känns det lite bortkastat...Kommentar
-
Blev inget möbelbygge igår men idag hände det grejer!
La eftermiddagen på att såga och skruva med min trogna projekthjälp/kompis (Han är med på bilderna)
Köpte 30m virke, 12x2.5m, 45x45mm reglar
Rätt verktyg är guld värt!
Här är anledningen till att jag måste kapa ner sumpen ungefär 2cm...
Placeringen för sumpen
Skelettet till delen som karet skall stå på 100% klart
Resultatet för dagen
Kommentar
-
Tycker det ser ut att bli lite lågt men de är ju en smaksak.
Bygget ser dock annars väldigt bra ut!
Ett tipps från en som varit med förr, flera av dom mindre fiskartena som passar ditt kar gillar att hoppa ur burkar(kan vara ide att planera för åtgärder redan nu).
Det känns som en massa jobb att kapa ner hela sumpen för att beskära 2 cm o limma ihop den igen. Avundas verkligen inte de lilla projektet...
Själv hade jag nog beställt nya skivor hos glasmästare, letat ett annat kar, eller måttbestält.
//NiXoNKommentar
-
Tycker det ser ut att bli lite lågt men de är ju en smaksak.
Bygget ser dock annars väldigt bra ut!
Ett tipps från en som varit med förr, flera av dom mindre fiskartena som passar ditt kar gillar att hoppa ur burkar(kan vara ide att planera för åtgärder redan nu).
Det känns som en massa jobb att kapa ner hela sumpen för att beskära 2 cm o limma ihop den igen. Avundas verkligen inte de lilla projektet...
Själv hade jag nog beställt nya skivor hos glasmästare, letat ett annat kar, eller måttbestält.
//NiXoN
Hum, får helt enkelt se till att inte skaffa de firrarna då, tips på vilka man bör undvika?
Har ju ett kar redan, limma det hade jag behövt göra i vilket fall även om jag köpt måttbeställda skivor. Glas är inte så svårkapat vad jag minns sålänge man har något att ritsa med vilket jag har Glasskärare på ClasOhlsson kostar 69:- Får hoppas att det går bra, gillar att göra saker och ting själv för att lära mig.Kommentar
-
Ser bra ut det där sultanen Bygg en till och dumpa av hos mig i västeråsKommentar
Kommentar