160L sällskap?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Jim_J
    svarade
    Idag är jag en väldigt stolt husse! Har sett 3-4 frisimmande fjärilsyngel ikväll

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Mina fjärilar leker och lägger rom nu!!!!!! Ahhh!!!!!!!!!

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Tack!

Det här är dock en ganska gammal bild, har tillkommit ett par rötter efter det.

Lämna en kommentar:

• Vill
    svarade
    Det ser ju riktigt bra ut karet!

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Äntligen Goldmedlem!

Måste ju göra ett försök att få upp en bild på karet:
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Gott nytt år förresten!

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Idag fick jag se ett märkligt beteende hos mina siamesiska algätare som jag inte sett förut... Släppte ner några algwaffers, och DONG så gick gongongen igång:

Film

Är detta ett normalt beteende?

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    God jul allihop!
    Själv har jag suttit på blocket hela julen och kollat efter akvarium Ska ner till arlanda på söndag och vinka av tjejen som åker hem till thailand igen, så tänkte slå två flugor i en smäll och kanske hämta upp ett nytt kar på vägen. Har kikat efter något runt 400L och har hittat ett 375L i strängnäs som är intressant... Finns ett gäng som känns intressanta just nu. Ni märker väl om det kommer upp en ny projekttråd till veckan

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Har egentligen inte hänt så mycket här nu förutom att jag tillsatt några pansarmalar, så har nu totalt 8 st. Det borde väl räcka som ett "stim"? Har även skaffat 2 äppelsniglar till räkvasen, riktigt trevliga små krabater
    PMDD har jag kört en vecka nu, och ser redan resultat! Jäklar, det växer så det knakar!

Har haft ganska mycket tid att observera fjärilarna nu, och det är tydligt att det finns en dominant hona, och en dominant hane. De andra 2 har inte alls färgat ut lika vackert som de dominanta. Det verkar inte som att de bildat par, utan ibland kan de gå två och två, nästa sekund är det tre som går tillsammans... Dock är de ju inte så stora än, den minsta är kanske tre cm och den största 4-4,5. De är hur som helst grymt roliga att titta på, kan sitta i flera timmar och glo på dem

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    idag när jag kom hem på lunch möttes jag av ett litet blött paket med svarta ögon

Ikoppning

Lämna en kommentar:

• Andrém
    svarade
    Haha riktigt frän bild kan förstå varför din sambo kallar honom the scary ugly one

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Tack för de värmande kommentarerna!

Har tyvärr inte fått till några skapliga bilder på fjärilarna, men här får ni en bild på en av de värsta linslusarna i karet

The scary ugly one, som sambon säger

Lämna en kommentar:

• CyberLizard
    svarade
    Jim, jag har ett än så länge tomt akvarium med exakt samma mått som du. Jag tror banne mig du nästan prickat in exakt det kar jag vill ha i slutänden.

Lämna en kommentar:

• Andrém
    svarade
    Ursprungligen postat av Jim_J
    Ja, huvva... Kliar i fingrarna hela tiden, men nu får det vara bra på ett tag

Spännande! Ska bli kul att följa din tråd hur det funkar med pmdd för dig!
    Jag har iofs ingen brådska med att växterna ska växa snabbare, men har sett flera exempel på att växterna blir "starkare" med gödning.
    Jo, jag hoppas på detsamma. Just nu så är mina vallisnea (stavning?) växter så ömtåliga att så fort man ens petar på dom så går dom sönder så jag hoppas att dom blir starkare och längre med tiden

att testa pmdd är något alla borde göra tycker jag, det är så billigt även om det går fel

Lämna en kommentar:

• Jim_J
    svarade
    Ja, huvva... Kliar i fingrarna hela tiden, men nu får det vara bra på ett tag

Spännande! Ska bli kul att följa din tråd hur det funkar med pmdd för dig!
    Jag har iofs ingen brådska med att växterna ska växa snabbare, men har sett flera exempel på att växterna blir "starkare" med gödning.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...