234L SA Apisto. kar
Kollaps
X
-
-
1m2f Apisto. Baenschi
1m1f Nannacara AnomalaKommentar
-
jag tror att jag har gjort det lite för bra med rötter och växtlighet nu en dag efter att lite fler fiskar kommit i :P
Först och främst ser jag max 2-3 ottosar framme åt gången, de andra är spårlöst försvunna :P
Utöver det så har jag även insett att kerritetror är lömska, hoppar och allmänt elaka mot varandra :P de simmar som galningar och jagar varandra konstant O.o vem behöver rovfiskar då liksom. Sen var jag länge konfunderad var två av kerritetrorna höll hus då jag bara kunde räkna till 6, fastän jag köpt 8, nu för några minuter sen så hittade jag dem då i den lilla hörna jag dolt med slimline för filterinsug samt doppvärmare :P jag har kollat rastret och det sitter som det ska, alltså måste de ha hoppat över på någon vänster, för de är definitvt för stora för att klämma sig emellan gallret på rastret.
Någon som har tips på vad jag kan sätta för där? har nu två håvar men tänkte mig en ytavrinningskam, det lär göra att de inte kan hoppa över tycker jag.Kommentar
-
Kommentar
-
förbannade jävla tetror, nu har de två som lyckades först lärt en tredje, de simmar precis vid utblåset, sen använder de den strömmen på någon vänster och hoppar över ner i den lilla filterhörnan bakom slimlinen, har satt upp en bit slimline jag hade över nu som sträcker sig runt 5cm ovanför vattenytan men en av dem lyckades likt förbannatmåste skära till täckglaset så det passar tror jag och sen dra och få det skuret ASAP imorgon. kan ju fan inte fiska tetror i filterhörnan varenda dag.
Kommentar
-
tråkigt, hittade precis en död otocinclusDen klarade inte flytten antar jag, men men 4 som lever rövare i karet fortfarande och den femte hittar jag inte
hoppas resterande mår bra åtminstoneKommentar
-
förbannade jävla tetror, nu har de två som lyckades först lärt en tredje, de simmar precis vid utblåset, sen använder de den strömmen på någon vänster och hoppar över ner i den lilla filterhörnan bakom slimlinen, har satt upp en bit slimline jag hade över nu som sträcker sig runt 5cm ovanför vattenytan men en av dem lyckades likt förbannatmåste skära till täckglaset så det passar tror jag och sen dra och få det skuret ASAP imorgon. kan ju fan inte fiska tetror i filterhörnan varenda dag.
brukar väl alltid vara en av siameserna/otossarna som stryker med när man köper dom, vad jag har hört av både butiker och lite smått folk, beklagar :<
Kommentar
-
dagens vattenvärden:
PH: 6.0-6.5 mittemellan färgerna på dropptesten
KH: 2
GH: 4
NO2: 0
måste försöka få upp KH en bit, men hade hellre använt kaliumkarbonat istället för bikarbonat, men var i helsike hittar man det?Kommentar
-
efter vad jag läst på lite olika ställen så stabiliserar ett högre KH PHt bättre så man får stabilare vattenvärden, tänkte försöka få tag på kaliumkarbonat men har ingen aning om var jag ska leta, tänkte satsa på ett KH på ungefär 4. Med alla de rötter jag har så borde det inte vara svårt att hålla PH på ungefär 6.5Kommentar
-
efter vad jag läst på lite olika ställen så stabiliserar ett högre KH PHt bättre så man får stabilare vattenvärden, tänkte försöka få tag på kaliumkarbonat men har ingen aning om var jag ska leta, tänkte satsa på ett KH på ungefär 4. Med alla de rötter jag har så borde det inte vara svårt att hålla PH på ungefär 6.5
Jo, rötter hjälpte mycket mer än vad jag trodde. Blir bara svårt att lägga dom på ett bra sätt i akvarietKommentar
-
Snyggt! *tummen upp* Förstår inte hur du kan tycka att ottisar är fula, är själv helt förälskad i de små rackarna, även fast jag numera bara har kvar 3 av ursprungligen 8 ... Men som sagt, snyggt. Och nu kan du inte komma och klaga på att jag inte kollat in ditt projekt!Kommentar
-
Snyggt! *tummen upp* Förstår inte hur du kan tycka att ottisar är fula, är själv helt förälskad i de små rackarna, även fast jag numera bara har kvar 3 av ursprungligen 8 ... Men som sagt, snyggt. Och nu kan du inte komma och klaga på att jag inte kollat in ditt projekt!
jag vet inte varför, men de faller mig helt enkelt inte i smaken, men har dock 4-5 stycken oavsett nu, jag ska ha 5 men hittar bara fyra, hoppas bara att den inte är död heheKommentar
Kommentar