250liters växtkar?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robbs
    • December 2009
    • 242

Nu är det snart dags för ena paret att lägga rom för andra gången =)
    Börjar även att komma i lite mer växter.
    lägger upp en bild på hanen.
    Bifogade filer
    The Flyfishing Man
    Stavar jag fel? Iphonens rättstavningsprogram.....

Kommentar

• Pickles
      • October 2009
      • 1155

Han är verkligen grann den där killen! Riktigt kul att se hur växterna tar sig också... men jag hoppas att det blir mer plantor? Mer, mer, mer! XD
      Lite låga i framkant till exempel?
      "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
      ~25l vatten

Kommentar

• Robbs
        • December 2009
        • 242

Ursprungligen postat av Pickles
        Han är verkligen grann den där killen! Riktigt kul att se hur växterna tar sig också... men jag hoppas att det blir mer plantor? Mer, mer, mer! XD
        Lite låga i framkant till exempel?
        det är påväg mer växter, till helgen när lönen kommer in =)
        ska ha som du säger i framkant som nåt täcke.vet inte vad jag ska ha bara.
        The Flyfishing Man

Kommentar

• Robbs
          • December 2009
          • 242

som det ser ut just nu..
          Bifogade filer
          The Flyfishing Man

Kommentar

• Pickles
            • October 2009
            • 1155

Vi sitter alla i samma båt helgen före löning tror jag. xD Då väntar vi med spänning.
            Jag tror (mitt eget tycke^^) att det skulle bli jättefint med något lågväxande, spretigt gräs framtill i ditt kar.
            Lite luftigare än glosson till exempel.. den kan nästan bli lite överväldigande när den har så stor yta att täcka. But that's me!

Oh - och så MÅSTE jag få fråga vad det är för växt du har där längst till vänster?
            Det kaaaanske är en rejält mycket större variant av mina och jag jagar verkligen namnet på den rackarn.
            "They seek him here, they seek him there... Those Frenchies seek him everywhere. "
            ~25l vatten

Kommentar

• Robbs
              • December 2009
              • 242

Ursprungligen postat av Pickles
              Vi sitter alla i samma båt helgen före löning tror jag. xD Då väntar vi med spänning.
              Jag tror (mitt eget tycke^^) att det skulle bli jättefint med något lågväxande, spretigt gräs framtill i ditt kar.
              Lite luftigare än glosson till exempel.. den kan nästan bli lite överväldigande när den har så stor yta att täcka. But that's me!

Oh - och så MÅSTE jag få fråga vad det är för växt du har där längst till vänster?
              Det kaaaanske är en rejält mycket större variant av mina och jag jagar verkligen namnet på den rackarn.
              Ja jag ska inte täcka hela botten med bara en sorts planta, ska ner och titta i butiken i veckan...

Jag har själv letat efter namnet på växten, dom jag köpte den hos var inte så duktiga.Frågade vad växten hette men dom kunde inte svara på det för där satt ingen lapp :o/

Du menar denna växten?
              Kan kolla i veckan om du vill.
              Kan även berätta att det kommer ett nytt blad varje vecka =)
              Bifogade filer
              The Flyfishing Man

Kommentar

• Pickles
                • October 2009
                • 1155

Precis den växten! Om du kikar in på tråden "250 liter regnbåge" kan du se bilder på mina plantor nästan längst ned på sista sidan, och jämföra. Se om du inte instämmer om att de är väldigt lika ; ) I så fall får du hjärtans gärna fråga på din djuraffär!
                ~25l vatten

Kommentar

• Robbs
                  • December 2009
                  • 242

jo det ser så ut, kan det vara smma som de bredvid min stora? =)
                  The Flyfishing Man

Kommentar

• Pickles
                    • October 2009
                    • 1155

Det var dem jag tänkte på. Trodde bara att den stora var "big mama" till de små. ^^
                    ~25l vatten

Kommentar

• Robbs
                      • December 2009
                      • 242

jämförde växten med lite bilder och den som är mest lik är
                      Alismataceae/jättesvärdplanta. skulle tro att det är en sådan.
                      The Flyfishing Man

Kommentar

• Pliina
                        • January 2010
                        • 292

Vilka fina fjärilar du ha fått tag på!
                        Karet ser ut att bli grymt snyggt när du får i lite fler växter

Kommentar

• Pickles
                          • October 2009
                          • 1155

Kanske... men i så fall har den rätt mycket växande kvar att göra. ^^
                          Jag ska försöka få tag på killen på min butik också så får man kanske en bättre uppfattning. Ska den bli en sådan elefant vet jag inte om man behöver köpa fler plantor trots allt.
                          ~25l vatten

Kommentar

Arbetssätt...