Har byggt en Lampa. Tänkte att nåra räkor kunde få flytta in i den så småningom...
Lampa
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Kommentar
-
Har inte satt in ngn pump ännu men skall stoppa in ett litet senare. Är lur på om en liten luftpump duger för att få cirkulation. Då blir det ju bara en slang in. Sedan tar jag ju vatten från stora en gång i veckan. Växterna verkar allafall stormtrivas. Det bubblar grymt i den nu. Jag får återkomma under veckan med rapport om hur det utvecklas.//
Mvh
AndersKommentar
-
Tackar!
Cylindern är ca 35 cm hög o 15 cm i diameter. O räkna ut volymen klarar jag inte...//
Mvh
AndersKommentar
-
-
vad ska du ha för räkor i??Kommentar
-
Vet inte ännu. Tänkte nog testa med ett par amano eller pinoccio. Eller har ni ngt förslag? Vad kan man få å funka?//
Mvh
AndersKommentar
-
rc räor är ju coola men ganska vanliga men rc med lite högre grad är skitfräckaJag har ej dyslexi så känn er hemma att klaga på min stavning.Kommentar
-
Jag har inte mätt temperaturen ännu...
Har en "vanlig" spott nu men håller på å söka efter en lågenergilampa med lite högre kelvin än vanlig varmvita. Ännu är det ju bara växter i och de har allafall klarat sig och mår bra. Men jag har funderat över det. Det borde åtminstone bli väldiga skillnader på dag och natt. Har installerat en luftpump nu. Hoppas den också kan kyla lite. Om det blir för varmt får jag väl höja belysningen ytterligare.//
Mvh
AndersKommentar
-
Har kollat detta med värmen. Med den vanliga spotten blev det naturligtvis för varmt. Över 30 grader. Bytte till lågenenergilampa och då verkar det stanna på runt 26 grader med luftpumpen igång. hittade ingen med högre k än 2700 men det är rätt behagligt och väldigt snyggt ändå. Kom på att om det skulle behövas med ljus har jag en led-platta för 12v från classe som skulle kunna få komma till användning. Det ljuset är rätt kallt. Ett par amano har flyttat in o dom verkar trivas. Vattnet är kristallklart och växterna bubblar på. Bör man mäta nitrit när både bottenmaterial och vatten kommer från ett inkört akvarium tro?//
Mvh
AndersKommentar
Kommentar