720L diskus
Kollaps
X
-
Tjo, fräsha fiskar!
Tänkte bara höra hur länge ditt kar varit igång. Mitt (350-liter med Fluval FX 5) har varit igång sedan nyår och jag vill ha diskus. Temp och vattenvärden verkar stabila, inte skiljt sig mycket de 5-7 gånger jag testat.
Till sist, storlek, pris och inköpsställe på diskusarna?
Kommentar
-
har faktiskt inte varit inne här tidigare, men jag gillar skarpt ditt kar lofstrog ser riktigt sjysst ut med växterna också, ser så levande ut med relativt få sorter men större mängd iställetKommentar
-
Tjo, fräsha fiskar!
Tänkte bara höra hur länge ditt kar varit igång. Mitt (350-liter med Fluval FX 5) har varit igång sedan nyår och jag vill ha diskus. Temp och vattenvärden verkar stabila, inte skiljt sig mycket de 5-7 gånger jag testat.
Till sist, storlek, pris och inköpsställe på diskusarna?
Under den tiden har det efter hand fyllts på så att det, innan diskusen släpptes i, fanns 30 pansarmalar, 5 Garra flavatra, 2 Ansistrus sp., 7 bolivianska fjärilsciklider och två Nyckelhålsciklider.
Har hållit koll på vattenvärdena hela tiden och de har hållt sig stabila under hela upstarten.
Jag köpte diskusarna på lokala zoobutiken och tycker nog att jag fick ett bra pris. 5500 för hela gruppen på tio djur. Storlekarna varierar lite mellan ca 12 -16 cm.
//RogerSenast redigerad av lofstrog; 03 March 2010, 09:33.Discus for lifeKommentar
-
En sak som jag tycker bidrar till det levande intrycket är karets djup. Mycket lättare att inreda när man har lite djupare kar.
//RogerDiscus for lifeKommentar
-
håller helt och fullt med dig, kör ju 50 djup på mitt lilla 234 liters kar just för djupet skull, dock blir det så svårt att inreda...
man känner lite att så mycket yta att fyllla, måste skaffa mer, mer, mer!!!Kommentar
-
-
Oj sicket tjusigt stim, ser imponerande ut!Enbart innehavare av saltvatten för tillfället.
2 gånger 54L odlingsprojekt
540L Ormhuvudfisk som blev CA
Kommentar
-
Wow....vilket härligt gäng med diskus!!! Vackert inrett också!!Kommentar
-
Nä inge lek än.
Diskuskuber vet jag inte om det är nå'n akvarietillverkare som har i sitt sortiment.
Lägg ut en anons här och se om det är nå'n som nappar.
Du är väl ganska händig så du skulle kanske fixa det själv.
-
Ny avatar? Snygg500l SA växter, scalare, tetror, malar, fjärilar
http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=140152
Gruppen enbart om malar
http://www.zoopet.com/forum/group.php?groupid=50Kommentar
-
Då var första vattenbytet sedan diskusen kom i baljan gjort.
De stakars plattisarna blev ju helt vettskrämda. Inte riktigt hemmavana vid sånna här aktiviteter.
Jag gjorde som vanligt ett byte på ca 25%. Innan bytet tog jag och testade en del vattenvärden.
Så här blev värdena: pH 6,5, GH 9, KH 6, Nitrat 0, Nitrit 0, Amonium 0.
Själv tycker jag att värdena ser bra ut.
Är det nå'n här på forumet med större kunskap kring vattenvärde som har kommentarer så var inte blyga.
Nu är det dags för ett glas vin och slötittande på TV:n
Kommentar