Hej,
Jag börjar bli ganska nöjd med familjens (nåväl, det är jag som sköter det själv ) 180l kar, men skulle behöva lite tips på vidareutveckling för att få det lika vackert som alla andra på foumet! Det har varit igång i över ett år nu men nyligen bytt filtersystem.
Bilder av blandad kvalitet (den flytande burken är en karantän jag inte lyckats lösa smidigare):
Akvariumet bebos utav:
5 Betta Splendens (4 honor + 1 hane som nu är i karantän)
2 Långsträckta pansarmalar
1 Segelfenspleco (måste vara en sådan)
5 Zebrafiskar
2 Mosakgurami
Växter:
1 Anubias barteri (som sakta men säkert sprider sig)
1 Echinodorus bleheri (troligtvis)
1 Storbladig växt jag inte har någon aning om vad den heter.
Den långa rödaktiga som ser ut som Vattenpest men ändå inte, märkningen heter bara "Special". Har planterat mängder med skott.
Jag skulle vilja bygga lite fler gömställen och ge allt ett lite enhetligare utseende där det det liksom smälter ihop. Jag funderar på att börja med CO2 och näring för att få växterna lite finare och få bukt med alla dessa tofsalger.
Någon som kan ge lite råd? Vad som helst uppskattas!
Jag börjar bli ganska nöjd med familjens (nåväl, det är jag som sköter det själv ) 180l kar, men skulle behöva lite tips på vidareutveckling för att få det lika vackert som alla andra på foumet! Det har varit igång i över ett år nu men nyligen bytt filtersystem.
Bilder av blandad kvalitet (den flytande burken är en karantän jag inte lyckats lösa smidigare):
Akvariumet bebos utav:
5 Betta Splendens (4 honor + 1 hane som nu är i karantän)
2 Långsträckta pansarmalar
1 Segelfenspleco (måste vara en sådan)
5 Zebrafiskar
2 Mosakgurami
Växter:
1 Anubias barteri (som sakta men säkert sprider sig)
1 Echinodorus bleheri (troligtvis)
1 Storbladig växt jag inte har någon aning om vad den heter.
Den långa rödaktiga som ser ut som Vattenpest men ändå inte, märkningen heter bara "Special". Har planterat mängder med skott.
Jag skulle vilja bygga lite fler gömställen och ge allt ett lite enhetligare utseende där det det liksom smälter ihop. Jag funderar på att börja med CO2 och näring för att få växterna lite finare och få bukt med alla dessa tofsalger.
Någon som kan ge lite råd? Vad som helst uppskattas!
Kommentar