Akvariestugan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Nando
    svarade
    Den är snygg!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Mums! Har du tillsatt en ny böjd gren i framkant? Känner inte igen den sedan tidigare.
    Ja, så är det. Här händer det grejer, vet du.

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    Mums! Har du tillsatt en ny böjd gren i framkant? Känner inte igen den sedan tidigare.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Hade en skön "loppfilm" här i tråden för ett tag sedan. Nu borta...
    Här är ytterligare en film från idag, 11 september 2021.
    Än finns det godis i tunnorna!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Halloj!
    Ja, det har ju varit någon form av krasch här på forumet och ett par, tre månader av inlägg är borta - ingen fara dock, jag har inte bidragit med något av större vikt.
    Jag drar in ett antal bilder, sedan några månader bakåt i tid, på Anubias, Javaormbunke samt film på Moenkhausia pittieri, vilka nu är cirka 50-60 stycken i antal.

Trådens nya namn försvann också, så nu heter den "Akvariestugan" igen... För att inte förvirra besökare som kanske tror att denna tråd handlar om akvarieaffären Akvariestugan tänkte jag att det är bäst att byta namn. Jag tar det namnbytet vid ett annat tillfälle.

Trist med kraschen, man tappade några sugar på grund av detta, men det får bli nya tag här på forumet senare i höst/vinter och nästa år.
    Ha det gôtt nu, alla Zoopetare så syns vi längre fram.

Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_0957.JPG Visningar:	0 Storlek:	565.9 kB ID:     	2431395

Senast redigerad av Mats Bryzell; 11 September 2021, 17:55.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Farligt att kolla på för mycket filmer när det är dåligt om både plats och konsekvenstänk! Väldigt inspirerande hur som helst.
    Gôtt att du diggar det, Munin!

Lämna en kommentar:

• Munin
    svarade
    Farligt att kolla på för mycket filmer när det är dåligt om både plats och konsekvenstänk! Väldigt inspirerande hur som helst.

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    Okej, intressant! Kände inte igen honans beteende från de (få) ciklider som jag har erfarenhet av.

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando

Jag älskar filmerna på Flaggcikliderna med yngel och Scalarerna! Får jag fråga angående Leleupi - gick det paret ensamma i ett kar med sina yngel eller vaktar honan inte lika ”engagerat” som tex apistos eller fjärilsciklider? Tycker hon glider runt tillsynes oberörd och också simmar rätt långt bort från ynglen, därav min fråga.
    Jag har fler filmer på flaggorna, och sedan skall vi inte tala om alla de filmer som finns på scalarerna - men den där filmen på de unga scalarerna är fin.
    Det fanns fler leleupi i det karet samt en grupp compressiceps. Det finns en tråd om detta 600-liters T-kar. Skall se om jag kan få in en trådlänk senare.
    Vrålkul att du diggar stuffet, Nando!

Edit; leleupi vårdar yngel mycket noga men vi har det typiska T-sättet där ynglen ofta har en ofattbar förmåga att klara sig själva då de etablerar kolonier.
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 July 2021, 20:41.

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    C90 - jag tycker filmen med Trifasciata-hanen är så bra, speciellt tillsammans med bakgrundsmusiken!

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Här är ett litet axplock. Kanske kan man använda någon/några filmer till artregistret?

Apistogramma viejita

Nanochromis transvestitus

Neolamprologus leleupi

wG-gc_Z2b30

Electric Blue Rocio octofasciata

Ivanacara adoketa

Mesonauta insignis

Laetacara dorsigera

Neolamprologus gracilis

Pterophyllum scalare, Manacapuru Red Back
    Jag älskar filmerna på Flaggcikliderna med yngel och Scalarerna! Får jag fråga angående Leleupi - gick det paret ensamma i ett kar med sina yngel eller vaktar honan inte lika ”engagerat” som tex apistos eller fjärilsciklider? Tycker hon glider runt tillsynes oberörd och också simmar rätt långt bort från ynglen, därav min fråga.

Lämna en kommentar:

• admin
    svarade
    Nu är även de flesta av dessa inlagda. Jag har gjort en ny tråd för att inte kapa denna.

Så tacksam för dessa, blev coolt!

Ursprungligen postat av c90368
    Arrg, finns ju inget att titta på denna tv så det är lika bra att leverera nu.

Har medvetet väljt bort filmer tidigare än 2011 då jag skaffade en ny kamera. Men fyra filmer från förr får följa med

29 856 visnigar

19 003 visningar

48 598 visningar

23 141 visningar

Favorit i repris

Favorit i repris

Favorit i repris

Lite bonus för de som orkar titta lite längre

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av admin
    Dessa är nu inlagda! Tack!
    Härligt, Christian! Kul att kunna bidraga!

Lämna en kommentar:

• admin
    svarade
    Dessa är nu inlagda! Tack!

Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Här är ett litet axplock. Kanske kan man använda någon/några filmer till artregistret?

Apistogramma viejita

Nanochromis transvestitus

Neolamprologus leleupi

wG-gc_Z2b30

Electric Blue Rocio octofasciata

Ivanacara adoketa

Mesonauta insignis

Laetacara dorsigera

Neolamprologus gracilis

Pterophyllum scalare, Manacapuru Red Back

Lämna en kommentar:

• patdah
    svarade
    Helt rätt, rommen blev luden efter en tid och övergavs.

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...