Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Puh! Arbetet puttrar på. Idag flyttade jag in en av 50-kuberna i kåken. Här får guppyna gå ett tag. Fick stuva undan några guror och göra plats för karet - men det är rätt mysigt att ha ett kar att glo på här inne också.
Som sagt, det börjar bli alltmer tomt i stugan, men det är så det skall vara i nuläget. I mitten på nästnästa vecka kommer Ansjo och hämtar en betydlig del av karen så att det blir plats för större doningar!/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Hmmm... jo, det blir 540-karet. Sedan kommer 960-baljan tillbaka. När bänken som de två 50-kuberna står/stod i ställs tillbaka så får de kuberna var där också, och ovanpå bänken är det tänk att ett 325-literskar skall stå - så fem kar ser det ut i "planeringen" just nu!
Rationalisering AB, med andra ord!Kommentar
-
föredrar gitarrer, dock har ja begåvats med ett absolut noll gehör så de här me å spela går sådär :P men de finns ju förbaskat snygga gitarrer att titta på
har du nån riktig pärla du törs avslöja namnet på kanske?MrH ---> 175L SA kubKommentar
-
Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!Kommentar
-
Ja, det skall bli härligt att ha lite mindre "enheter" att hålla reda på. Några rejäla kar bara som man kan sitta och bli "oskarp" framför...
Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!
...vill med ha scalarer nån gång, de så vackra och stilfulla/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Jag har samlat gitarrer i ganska många år - främst Gibson och Fender, och det finns några av varje... men de står mer eller mindre inlåsta i "kassaskåp" och inte här hemma.
Här är två bilder, en där jag lirar på en av mina Stratocasters, en 64:a och en redigt "läbbig" Gibson SG-LP från 1961 (det är inte samma som syns på bilden på 50-kuben). Nu för tiden tar man dock sällan ut dessa juveler på grund av att de är för "kostsamma".
Kommentar
-
Ja, det skall bli härligt att ha lite mindre "enheter" att hålla reda på. Några rejäla kar bara som man kan sitta och bli "oskarp" framför...
Har några fantasiplaner på vad som skall gå i 960-karet... är sugen på en fet grupp Altum - kanske 12-15 stycken, inga tetror, utan bara lite corysar. Det blir ju inga lekar på Altumen, och det kan vara riktigt skönt att slippa sådant - bara titta och njuta!
Tror du inte det kunde bli fint med ett gäng bilbukar vid ytan i ett akvarium med altum och corys? Eller blir det för fnattigt?You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
Kommentar
-
Läckra guror bra pensionsförsäkring slår allt vad fondsparande heter.Simma lungt..
Lillfrasse..Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Bilbukar stod jag och dreglade över härodagen. En variant som jag aldrig sett innan... större, och verkade inte lika "ytbundna" som de vanliga. 80kr styck var dock för mycket för mig i en fattig januarimånad...Kommentar
Kommentar