Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Du/ni skall såklart välja det som känns kul, vackert och intressant. Gillar man färg, liv och rörelse så kan nog ett Malawikar bli alldeles förträffligt.
Just detta att alla yngel oavsett storlek är med och hjälper till i kolonien är nog det häftigaste med "prinsessor"!
/Helena,
Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.Kommentar
-
Malawi är mer som att ha ett gäng livsglada fjortisar med kort stubin och i snygga kläder. Hade Malawi i 10 år och trivdes gott med dem. Men det är mera mixen som är det centrala. Och att man läser in sig på vad de lever i för del av Malawi. Det är inte som många tror bara att slänga in en hög med sten och tadaaa har man ett Malawiakvarium. Viktigt att det blir arter som funkar ihop. Så läs in er på fisktyperna så inser ni att de kan vara riktigt intressanta. Nu kom det visst in ett Malawivirus i trådenKommentar
-
För mig kommer det nog att bli Malawi nästa gång jag provar på något slags biotopriktigt, gillar att det är så färgglada fiskar, fast nu närmast är det ju SA och Discus som gällerMin projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotopKommentar
-
Malawi är mer som att ha ett gäng livsglada fjortisar med kort stubin och i snygga kläder. Hade Malawi i 10 år och trivdes gott med dem. Men det är mera mixen som är det centrala. Och att man läser in sig på vad de lever i för del av Malawi. Det är inte som många tror bara att slänga in en hög med sten och tadaaa har man ett Malawiakvarium. Viktigt att det blir arter som funkar ihop. Så läs in er på fisktyperna så inser ni att de kan vara riktigt intressanta. Nu kom det visst in ett Malawivirus i trådenKommentar
-
Ja, det gör inget - det får väl bli några Malawi-hickups här i tråden ibland. Som sagt, jag har aldrig haft Malawiciklider och kommer aldrig att skaffa heller, men det är säkert jättespännande och intressanta fiskar att ha när man, så att säga, kan dom - och fina färger har dom ju onekligen.Kommentar
-
Här ett litet axplock av några av Tanganyika-arterna som jag haft.
Kommentar
-
-
Bilder är alltid kul på något sätt, och jag tycker det spännande att bläddra i "bildpapperskorgen" för att se om man kan hitta några sköna guldkorn.
Jag tänkte på Bluewing-Johnnys Discusar och funderade på om jag kunde hitta de tidigaste bilderna på de jag startade upp med. Man hade en sketakass kamera, men för den tiden "modern" och digital dessutom. Man köpte ju Discus utan att egentligen ha så stor koll och sådant som "sot" tyckte jag bara var snyggt... Men sothönan var en formidabel moder trots alla hennes sotfläckar. Likadant var det med de röda discusarna - kanske inte världens snyggaste i kroppsformen, men jädrar vad de lekte och yngelvårdade.
Nåväl, här är några skämsiga bilder från förr... puuh!Senast redigerad av Mats Bryzell; 14 December 2013, 17:23.Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
-
Bilder är alltid kul på något sätt, och jag tycker det spännande att bläddra i "bildpapperskorgen" för att se om man kan hitta några sköna guldkorn.
Jag tänkte på Bluewing-Johnnys Discusar och funderade på om jag kunde hitta de tidigaste bilderna på de jag startade upp med. Man hade en sketakass kamera, men för den tiden "modern" och digital dessutom. Man köpte ju Discus utan att egentligen ha så stor koll och sådant som "sot" tyckte jag bara var snyggt... Men sothönan var en formidabel moder trots alla hennes sotfläckar. Likadant var det med de röda discusarna - kanske inte världens snyggaste i kroppsformen, men jädrar vad de lekte och yngelvårdade.
Nåväl, här är några skämsiga bilder från förr... puuh!/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
Kommentar