Akvariestugan

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Nando
    svarade
    Nu börjar jag längta till hösten

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Börjar så smått längta till hösten .....
    men ännu dröjer det lite, en semestervecka till att se framemot
    Japps! Det här tar vi när det är chill och allt är förberett!

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jamenvisst! Vi skall nog slöjda till några härliga skejpar!
    Börjar så smått längta till hösten .....
    men ännu dröjer det lite, en semestervecka till att se framemot

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Fasen vilken härlig höst vi har framför oss - Mats 720 samt Thomas Adoketa-kar och Discusbalja inredda à la Mats!
    Jamenvisst! Vi skall nog slöjda till några härliga skejpar!

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    Fasen vilken härlig höst vi har framför oss - Mats 720 samt Thomas Adoketa-kar och Discusbalja inredda à la Mats!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade

Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....
    Halloj Thomas!
    Vi kan göra en lite lättare, glesare discusinredning som tillåter att du kan suga rent bottnen när det behövs. Karet behöver ju inte vara smockfullt av inredning.
    Det skall bli kul att träffas till och inreda lite.

Här i stugan går det långsamt, väntar fortfarande på att några större träbitar skall sjunka.

Lämna en kommentar:

• Ekenberg
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Ja, Thomas kar blev riktigt bra, här är en bild på det;

Klicka på bilden för större version

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 358
Storlek: 355,6 KB
ID: 2420813

Nästa kar jag gör (det blir väl hemma hos Thomas, kan jag tro - inte i lokalen) kommer nog att bli i samma stil. Jag tror Thomas vill det.
    Helt rätt Mats , det första vill jag ju ha typ så likt som möjligt. Det blir ju samma invånare. De nästkommande två i vardagsrummet måste nog vara lite glesare för det blir ju diskuskar..... gärna biotop kar. Jag har lite lärt mig att det funkar bra med fullt inredda kar för diskus också, trots att man inte gör rent botten. Så tanken är ju kar som kan se tomt ut trotts att de innehåller 10-12 diskus och att det är på diskusarnas villor som de visar sig eller inte. Börjar bli grymt sugen på att sätta igång....

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ja, jisses... för de stackars få som följer denna tråd fortfarande vill jag ändå, på någon vänster, göra små ansatser till uppdateringar - ännu så länge.
    Hav förtröstan, ni trogna - all vår längtan bliver svår.

Ni kommer givetvis ihåg den där "ytinredningen" som jag skrev om tidigare i tråden, och att jag kom en bit på väg...
    Jag gaskar upp edert minne med dessa bilder;

Namn: IMG_3526.jpg
Visningar: 327
Storlek: 550,0 KB
ID: 2420860

Namn: IMG_3527.jpg
Visningar: 294
Storlek: 590,8 KB
ID: 2420861

Namn: IMG_3533.jpg
Visningar: 309
Storlek: 536,4 KB
ID: 2420862

Namn: IMG_3534.jpg
Visningar: 294
Storlek: 500,6 KB
ID: 2420863

Namn: IMG_3535.jpg
Visningar: 320
Storlek: 516,9 KB
ID: 2420864

Denna typ av inredning (ni som varit med tidigare vet vad det handlar om) kommer nu att gå in i ett "overdrive"-läge i den nya 720-baljan.
    Jag har samlat massvis med Päron- och Plommongrenar som kommer att täcka merparten av ytan i denna 720-balja som blir ett "öppet" kar.
    Sålunda blir det mycket grenverk i själva karet, men (och detta har ni ju tagit del av tidigare) också en helt igenom inredd yta - såsom man kan se i översvämmad skog och mark där borta i Amazonas fördolda laguner...

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Selafiel
    Vilket härligt kar. Ser riktigt bra ut tycker jag!
    Thomas hade ett tomt 540 i sin lokal och ville ha hjälp med att inreda detta, så jag plockade med mig lite trägrejer och resultatet (på bilden ovan) blev riktigt bra.

Lämna en kommentar:

• Selafiel
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    Och nu sitter vi på händerna och väntar på att du drar igång 720 och 540 karen
    Vilket härligt kar. Ser riktigt bra ut tycker jag!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av åheim
    720-burken är så smått påbörjad med åtminstone en rejäl träbit på plats, så du kan kanske släppa loss en av nävarna..?

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det kar du inreder åt Thomas ska också bli kul att se. Det karet du inredde i lokalen var verkligen jättevackert!
    Ja, Thomas kar blev riktigt bra, här är en bild på det;

Namn: image_83218.jpg
Visningar: 358
Storlek: 355,6 KB
ID: 2420813

Nästa kar jag gör (det blir väl hemma hos Thomas, kan jag tro - inte i lokalen) kommer nog att bli i samma stil. Jag tror Thomas vill det.

Lämna en kommentar:

• åheim
    svarade

Lämna en kommentar:

• Nando
    svarade
    Det kar du inreder åt Thomas ska också bli kul att se. Det karet du inredde i lokalen var verkligen jättevackert!

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Nämen usch vilket dåligt samvete jag fick. Att jag har alla dina fina rötter Mats, nu när du behöver dem. Naturligtvis får du tillbaka dem. Just nu har jag dem ju inte i något kar.
    Jag tror dessutom du lyckats smitta mig med gren och rot letande. Nu har jag plockat grenar och rötter från nästan alla platser jag campat denna sommar. Inte nog med att jag får massor av undrade blickar när jag kommer där med min lilla campingbuss, alltid minst på platsen och dessutom fyller den med gren och rot..... så Mats , vill du ha tillbaka dina rötter fixar vi det.
    Nämen, Thomas... Nu e' la du en redig knallhatt!
    Rötterna har jag gett dig av hjärtats lust för att jag vill att du skall ha dom!
    Så, nähädu min käre spann vatten, detta trämaterial tillhör dig, och glöm inte; vi skall ju bygga en ny fantastisk skejp i något av dina kar med hjälp av de där träbitarna - sådetså!

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...