Helt suvuränt Mats! Det är nog som Ansjo säger och som du misstänker. Ingen fara för oro skulle jag tro. Ynglen lär rätta in sig i ledet när dom blir lite större och behöver mer mat. Dom är som ungar är mest! Springer runt runt och har roligt men kommer till köket när de blir hungriga och skriker. Jag vill ha MAT, NU!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Helt suvuränt Mats! Det är nog som Ansjo säger och som du misstänker. Ingen fara för oro skulle jag tro. Ynglen lär rätta in sig i ledet när dom blir lite större och behöver mer mat. Dom är som ungar är mest! Springer runt runt och har roligt men kommer till köket när de blir hungriga och skriker. Jag vill ha MAT, NU!
Nä, nu skall det laddas upp en film på YT - och själv skall jag suga i mig en burk ö... kopp kaffe!Kommentar
-
Visst, det tycks inte vara någon fara alls! Grejen är ju att man är så van vid tajt hållna discussvärmar - men detta givetvis i kar där discusarna har haft mängder med fiender. Det scenario som pågår nu är... annorlunda, milt uttryckt! Det är nog därför man är extra blödig - jag är annars ganska hårdhudad när det gäller sånt här!
Nä, nu skall det laddas upp en film på YT - och själv skall jag suga i mig en burk ö... kopp kaffe!You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
fyfan va coolt!!! hur länge knaprar dom på föräldrarna??Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Ja, jisses Stigson - du måste haka på ner till tyskland vid tillfälle - och kolla in de här jädrans blafforna. De är redigt feta och goa hela vägen - och som du säger; de har rejäla "skallar". Inga bilder och filmer ger egentligen rättvisa åt hur de här ser ut på riktigt - man blir nästan rädd för dom... (och älskar dom ännu mer!)
Hur går det förresten med dina discusar - det var ett tag sedan jag var i din tråd och kollade - måste göra ett besök!Kommentar
-
Kommentar
-
Javafan - nu slänger jag in en film också.
Såhär; att discusar leker och vallar yngel är ju absolut ingen världshändelse. Men, för min del som sett discusar, både vilda och odlade, ha sina yngel typ en halv dag bara (på grund av tetror o.s.v.) så är detta en skön grej - jag vill ju verkligen kolla yngelvården - so bear with me, jag kan inte låta bli att lägga upp bilder och filmer...
Kommentar
-
nästan så att man ska ringa max igen och gratta honom till detta underverk!Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Javafan - nu slänger jag in en film också.
Såhär; att discusar leker och vallar yngel är ju absolut ingen världshändelse. Men, för min del som sett discusar, både vilda och odlade, ha sina yngel typ en halv dag bara (på grund av tetror o.s.v.) så är detta en skön grej - jag vill ju verkligen kolla yngelvården - so bear with me, jag kan inte låta bli att lägga upp bilder och filmer...
Har tanken ”och vart skall jag nu placera alla dessa små raringar” dykt upp redan?You cant see the future if you don't know the history.
"Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även BosseKommentar
-
Måste gilla, även om de är blåMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Ja, vi har ju gaggat om det här nu i några dagar, men återigen är det skitkul att det gått så här långt, bara resten av vägen kvar!/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Kommentar
-
Jo, tanken har dykt upp - speciellt nu när jag ser att föräldrarna inte på något sätt tänker ge upp sina yngel. Som tur är har jag några bra tomma och startklara burkar för yngel om det skall bli på det viset!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar