Akvariestugan
Kollaps
X
-
Filmer som denna tycker jag är intressanta och inspirerande att titta på medan planering för kommande inredning av 720-karet är i full swing!
Lämna en kommentar:
-
Jag längtar tills rötterna är vattenmättade. Ska bli så spännande att se hur det blir i karet och vilka rötter/stockar/grenar som kommer med!Lämna en kommentar:
-
Den mossa du beskriver skulle passa mig perfekt!
Lite WM kommer det säkerligen att bli.
Lämna en kommentar:
-
Ok då är jag med Japp denna mossa är helt underbart vacker, dessutom växter den trots ingen speciell belysning och endast med fiskbajs som växtnäring, topp tycker jag som vet hur lite som helst gällande växter och deras behov
//IngerLämna en kommentar:
-
Det fina med detta är att det material man har inte nödvändigtvis ”måste” ner i burken, enbart det material som efter lång tids torrinredande sätter sig på plats, på naturlig väg - som av sig självt!
Bra, Inger, att veta att det finns lite WM att tillgå.
Bilderna på dina mossdepåer är helt fantastiska!
Lämna en kommentar:
-
Hur sjutton ska du få plats med alla rötter som du har? Ska du ha mossa som är vacker och växer bra utan någon näring så rekommenderar jag Weeping moss. Har jag så det räcker när det är dags Mats så kan du få av mig
//IngerLämna en kommentar:
-
Den här rackaren ligger, tillsammans med en massa annat trägodis, i vattentunnan för att vattenmättas.
En liten idé jag har som kan bli fin i karet är att placera denna rotdel så att de tre avsågade "spröten" bryter vattenytan, och på dessa skulle man kunna placera någon fin mossa som får växa precis vid vattenytan och sträcka sig ner i karet. Ja, kanske..?
Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
Fukten är ett problem, men jag monterade en fläkt i ena väggen i stugan och så funderar jag på att ställa dit en avfuktare, och återanvända vattnet den samlar upp, i karet.Lämna en kommentar:
-
Det kan bli riktigt bra! Jag har ju ett bestånd i min damm som jag ursprungligen fått från dig. Det är verkligen fina växter. De kräver nog en hel del energi och näring för att bli kraftiga. Det blir spännande att följa!Lämna en kommentar:
-
Lämna en kommentar:
-
-
-
Grymt. Ja jag har ju tänkt smyga igång igen under sommaren, har en vecka semester före midsommar men sedan jobbar jag hela sommaren och plockar veckor först i slutet av augusti och början i september. Så om några veckor börjar det lugna ner sig igen på jobbet och då hoppas jag att det blir tid för akvarie pyssel igen.Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: