Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Som sagt, ha en skön fortsatt helg!
Nu släpper jag Zoopet på en stund - hörs och syns i framtiden.
Kommentar
-
Jag har frilagt lite utrymme i bakre vänsterhörnet där jag tänker placera en fin Hängalmsgren.
Skulle precis sätta igång med grenen, men då fick ett Manacapuro-par för sig att förbereda lek…
Jaja, det är bara vänta tills de är klara.
Kommentar
-
Jag har frilagt lite utrymme i bakre vänsterhörnet där jag tänker placera en fin Hängalmsgren.
Skulle precis sätta igång med grenen, men då fick ett Manacapuro-par för sig att förbereda lek…
Jaja, det är bara vänta tills de är klara.
https://www.youtube.com/watch?v=4sWJTPUkJxg
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Har samlat på mig ett bra "knippe" (döda) grenar från ett flertal Hängalmar jag har arbetat med det senaste året.
Flera stycken grenar finns i karet redan, men nu skall en riktigt mäktig pjäs, som legat i en vattentunna för att vattenmättas i cirka ett halvår, appliceras - men det får vänta tills scalarerna är klara med sitt.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 October 2017, 19:28.Kommentar
-
Har samlat på mig ett bra "knippe" (döda) grenar från ett flertal Hängalmar jag har arbetat med det senaste året.
Flera stycken grenar finns i karet redan, men nu skall en riktigt mäktig pjäs, som legat i en vattentunna för att vattenmättas i cirka ett halvår, appliceras - men det får vänta tills scalarerna är klara med sitt.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Nu när vi ändå är inne på Hängalm och dess otroligt vackra grenverk, som Inger undrade lite om - så får jag ofta frågan (dock inte på Zoopet längre, utan på andra sociala medier) hur jag funderar kring inredning och vad som får mig att välja de ”delar” som skall ingå i en specifik miljö.
Jag har ett förfarande, när det gäller att inreda, som tar tid och kräver tålamod. Metoden kan kännas trist, tidskrävande och tålamodsprövande, men ger så mycket tillbaka då karet en tid senare talar sitt eget språk och det enda som krävs av mig är att med varsam hand hjälpa till.
Men, detta har avhandlats till leda förr i tiden så jag skall inte tråka ut den presumtive läsaren med ytterligare litanior.
Inger, jag drar in ett knippe bilder på några av de Hängalmar jag jobbat med det senaste året.
Trädet skall formas till ett ”utfällt paraply” och bilda en kupol som kan hänga med önskad längd.
Jag stod under paralykupolerna och tog några bilder på grenarna som döljer sig undertill.
Bara att se dessa grenar triggar min inspiration till akvarieinredning och jag får tusentals idéer och infallsvinklar - ser framför mig hur de kan yttra sig i en akvariemiljö o.s.v.
Du som har naturen nära dig - gå ut och låt dig inspireras till kommande stordåd.
Kommentar
-
Bara att gå en skogspromenad ger fantastiska idéer till inredning.
Ek är stenhårt och tar väldigt lång tid att vattenmättas - kika på de andra träslag vi har snackat om tidigare. De finns nära dig!
Kommentar
-
Jag menade inte att du skulle använda just Hängalm, utan låta dig inspireras av vad naturen (som är den främste "inredaren") ger.
Bara att gå en skogspromenad ger fantastiska idéer till inredning.
Ek är stenhårt och tar väldigt lång tid att vattenmättas - kika på de andra träslag vi har snackat om tidigare. De finns nära dig!
-
Vilket skönt flow det blir i din tråd, Mats när det växlar mellan vackra undersköna fiskar, scalarelek, rötter träd och den syn du har på naturen som genomsyrar allt du skriver. För att travestera ett begrepp du brukar använda själv: Toppstuff!Kommentar
-
Härligt att höra.
Idag och imorgon skall det spelas musik, det är nästan som inredning, det också.
Kommentar
Kommentar