Åh, jag har läst de böckerna och det finns även en tredje om jag inte missminner mig. Tycker de är bra!
Akvariestugan
Kollaps
X
-
Har du lyssnat på "Avdelning Q-böckerna" av Jussi Adler-Olsen? Om inte så gör det. Jag har lyssnat på alla, en ny är på gång som jag ser fram emot
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
-
Kommentar
-
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Dom kommer igång, var så säker - vad är det som inte funkar i dina kar . Cryptocoryner av alla sorter är helt klart en favoritväxt hos mig. Av någon anledning som jag inte förstår så har aldrig någonsin en cryptos smält ner i mina kar, trots att jag har misslyckats med dom flesta växter (så Thomas hav tröst ) Så inte alls konstigt att jag gillar dom.
//IngerKommentar
-
Dom kommer igång, var så säker - vad är det som inte funkar i dina kar . Cryptocoryner av alla sorter är helt klart en favoritväxt hos mig. Av någon anledning som jag inte förstår så har aldrig någonsin en cryptos smält ner i mina kar, trots att jag har misslyckats med dom flesta växter (så Thomas hav tröst ) Så inte alls konstigt att jag gillar dom.
//Inger
Får på något vis för mig att plantan "känner efter" vilka förhållanden som råder, smälter ner, programmerar om sig och drar igång med läget "inläst" och anpassat till den rådande miljön.
Inger, även jag har Cryptocoryne-släktet som en av mina stora favoriter, som alltid fungerat fint i mina kar. Nu skall jag studera dom (och insupa lärdom) så som jag studerar olika ciklider.
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Javisst, att de kommer igång, och kommer igen med full kraft vet jag. Har (mer eller mindre) alltid haft cryptos i mina kar. Denna gång skall jag, för skojs skull, kolla hur lång tid det tar innan plantan har "re-settat" sig.
Får på något vis för mig att plantan "känner efter" vilka förhållanden som råder, smälter ner, programmerar om sig och drar igång med läget "inläst" och anpassat till den rådande miljön.
Inger, även jag har Cryptocoryne-släktet som en av mina stora favoriter, som alltid fungerat fint i mina kar. Nu skall jag studera dom (och insupa lärdom) så som jag studerar olika ciklider.
-
Hej
Satt och tittade på dina bilder du skickat upp senaste dagarna och kom att tänka på en liten bortglömd ciklid, Bågciklid finns både brun (Nannacara taenia) och grön. Jag har haft dessa några gånger och de är riktigt trevliga, de är lite bortglömda då de inte lyser av färger direkt. Men man får aldrig ha mer än en hanne, då de jagar varandra till en dör.
Tänkte att det kanske skulle vara något för ditt kar då de är billiga i inköp och väldigt anspråkslösa, men roliga att studera.
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
Kommentar