Tack!
Om det är stenen du menar är det Dragonstone i ett kar, men i de tre andra karen har jag "mini landscapestone" som det så fint heter, lite kalkhaltig grå sten som är jäkligt snygg att inreda med!
okej ser precis ut som blå marmor kom över en fin sådan när jag var på ett betonggjuteri som håller på mycket med marmor, aldrig sett innan dess, marmor är ju kalkhaltigt den jag har fanns en prislapp på 300kr men fick den fick även vit marmor kross, bra ställe gillar iaf hur du får till dina kar!
Använder någon doppvärmare i sina nanosar? Ser inte någon på bilderna.
Har tänkt ha fisk i varje fall ett nano (om nu 60 l är nano), så där blir det
doppvärmare.
Nope, inte jag iaf. Tidigare hade jag en doppis i karet med Sulawesiräkor men numera kör jag utan värmare då jag har andra invånare där. Ett kar utan doppvärmare håller runt 23-25 grader och många fiskar och räkor vil ha den tempen.
Jag satt och fotade lite ikväll, och jäklens vad många räklingar det är i Sakurakaret. Äntligen lyckas det med räklingarna, och där är från flera kullar då det är lite blandade storlekar på de små. Att sedan 5 av 9 honor går med ny rom gör inte saken sämre!
Så nu blir det att byta ut soilen i ett par av karen för att verkligen se om det är detta som varit problemet hos mig...
Jag satt och fotade lite ikväll, och jäklens vad många räklingar det är i Sakurakaret. Äntligen lyckas det med räklingarna, och där är från flera kullar då det är lite blandade storlekar på de små. Att sedan 5 av 9 honor går med ny rom gör inte saken sämre!
Så nu blir det att byta ut soilen i ett par av karen för att verkligen se om det är detta som varit problemet hos mig...
Kul läsning roligt att du fått lite räklingar till slut.
Kommentar