Halloj Anders! Jag uppdaterar här istället, känns lite mer signifikant, då min tråd är mer eller mindre stendöd.
Nu har jag bytt soil i sakura-karet. Det verkar funka fint. Ungefär 10 stycken honor har rejäla romkakor i arslet - nu hoppas vi att det blir lite räklingar, så vi kan byta runt lite om ett tag!
Ansjo, du har inte haft något problem med den stenen för övrigt?
Läste på guldfisken och står att det är en järnhaltig sten från kina. Brukar man inte vilja undvika stenar som oxiderar i vatten?
Jag såg det med, men den har inte visat några tecken på att vare sig färga av sig, rosta eller förpesta akvariet på något vis.
Det enda jag sett är att det ligger ofta lera inne i hålen som det tar tid att lösa upp, så att lägga dem i blöt och tvätta av dem en tid före man sjösätter dem är nog inte fel.
Jo, jag kom på att jag faktiskt har känt på dom där stenarna förut inne på grizzly zoo. Tyckte dom kändes väldigt leriga då men det menar du att det försvinner?
Jo, jG H rhittat två döda gula räkor, men det kan vara åldern då de har varit fullvuxna redan när jag fick dem. Räklingarna är kvar i burken och där är ett par honor som går med rom nu igen.
Annars är det ganska lugnt....
Gott att höra det går säkert vägen.
Du kommer snart att ångra dig att du bytte soil för du kommer säkert att ha mängder med räklingar när du kommer hem från Thailand
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar