Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo
    • August 2009
    • 13001

Ursprungligen postat av ansjo
    Så har även de oranga Sakuraräkorna fått tillökning!
    Men priset tar nog de gula, där är räklingar överallt plus att den första kullens räkor är ca 1,5 cm stora redan....
    Härligt att höra
    /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Luddson
      • August 2011
      • 529

Riktigt härlig tråd och snygga kar!
      Vad står nano kuberna på, sitter själv o letar till 3x 25 liter kar

Behöver liksom få en ide på vad som klarar den vikten
      Senast redigerad av Luddson; 27 November 2011, 15:31.

Kommentar

• ansjo
        • November 2005
        • 29967

Tack för det!
        Det är en helt vanlig sideboard i ek, och iom karen är såpass små gör det inte så mycket att bänken sviktar någon cm på mitten, Ovanpå bänken har jag en glasskiva, utan denna ser inte bänken inte så kul ut efter ett tag...
        Annars är IKEA:s köksskåp en välinvesterad tanke, där kan du bygga lite som du vill samt ha bra förvaring ovanpå. Kolla in min andra tråd där jag kör med ett sådant till ett 275 liters kar: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=143707
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Luddson
          • August 2011
          • 529

Ok!
          Behöver man sätta fast dom i väggen lr så?

Kommentar

• ansjo
            • November 2005
            • 29967

Menar du IKEA skåpet eller Sideboarden? Jag har inte någon av dessa fastskruvad i väggen, men har man små barn hade det kanske varit en bra idé.
            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Luddson
              • August 2011
              • 529

Blir förmodligen någon lättare byrå det är trots allt bara 3 stycken 25 liter kar.
              Är det spånskiva inne i din byrå?

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Nej, inte i sideboarden då det är ek rätt igenom. Men spånskiva behöver du inte oroa dig över, bara kantskivorna bär upp toppskivan och även står ovanpå bottenskivan. På det sättet är det inga skruvar som bär på någon tyngd, utan skivan som bär vikten rakt ovanifrån. En spånskiva på tex 12 mm är duktigt stark på det hållet...
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

Här har det inte hänt så mycket tidigare, men nu kommer det att bli lite förändringar...
                  Efter semestern har karen gått ner sig en del, men inte mer än vad jag färväntade mig under de 6 veckor jag varit borta. Räkorna har minskat i antal, men utan vattenbyte och allmän skötsel är det något man får räkna med, tyvärr.

Jag har i nuläget 2x30 liter och 2x60 liter, men Mats ska göra om i sin akvariestuga framöver, och då kommer jag att ta över hans 60-liters Dennerle är det tänkt. Och det kommer säkerligen att se konstigt ut på bänken, så varför inte hotta upp med ytterligare ett nytt 60-liters så där står 4 st?
                  Beställningen går iväg i eftermiddag troligen, och jag köper som vanligt från www.aquaristic.net då det brukar funka bra. Ska bli kul att ha ett nytt litet projekt igen!
                  /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• PiaJo
                    • August 2009
                    • 13001

Jag kan hålla med att det kommer att se konstigt ut med 3 stora och en liten har ju en stor med och det är en sån skillnad på dessaHär stämmer är det faktisk, ju större desto bättre...
                    /PIA

Kommentar

• ansjo
                      • November 2005
                      • 29967

Och speciellt då den är dubbelt så stor...
                      /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Getingen
                        • August 2010
                        • 325

Här har det inte hänt så mycket tidigare, men nu kommer det att bli lite förändringar...
                        Efter semestern har karen gått ner sig en del, men inte mer än vad jag färväntade mig under de 6 veckor jag varit borta. Räkorna har minskat i antal, men utan vattenbyte och allmän skötsel är det något man får räkna med, tyvärr.

Jag har i nuläget 2x30 liter och 2x60 liter, men Mats ska göra om i sin akvariestuga framöver, och då kommer jag att ta över hans 60-liters Dennerle är det tänkt. Och det kommer säkerligen att se konstigt ut på bänken, så varför inte hotta upp med ytterligare ett nytt 60-liters så där står 4 st?
                        Beställningen går iväg i eftermiddag troligen, och jag köper som vanligt från www.aquaristic.net då det brukar funka bra. Ska bli kul att ha ett nytt litet projekt igen!
                        Jag är ju också i planerna på att skaffa en 60 kub men enligt deras hemsida skickar dom max akvarier i storleken 60 x 30 x 30. Minsta sidan på dennerle kuben är 38. Men det är kanske inget problem?

Kommentar

• ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

Jag har köpt hem några stycken av dessa kuber tidigare utan problem, så det ska nog vara lugnt.Nu är ordern skickad iaf, så det är bara att hålla tummarna...
                          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Getingen
                            • August 2010
                            • 325

Jag har köpt hem några stycken av dessa kuber tidigare utan problem, så det ska nog vara lugnt.Nu är ordern skickad iaf, så det är bara att hålla tummarna...
                            Härligt jag längtar efter att få göra samma sak.

Kommentar

• PiaJo
                              • August 2009
                              • 13001

Är det likadana bottenfilter i Mats kub som du har i de andra kuberna?
                              /PIA

Kommentar

• ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

Givetvis!
                                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

Arbetssätt...