Mina Dennerle nanokar
Kollaps
X
-
Tack för det!
Det är en helt vanlig sideboard i ek, och iom karen är såpass små gör det inte så mycket att bänken sviktar någon cm på mitten, Ovanpå bänken har jag en glasskiva, utan denna ser inte bänken inte så kul ut efter ett tag...
Annars är IKEA:s köksskåp en välinvesterad tanke, där kan du bygga lite som du vill samt ha bra förvaring ovanpå. Kolla in min andra tråd där jag kör med ett sådant till ett 275 liters kar: http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=143707
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Nej, inte i sideboarden då det är ek rätt igenom. Men spånskiva behöver du inte oroa dig över, bara kantskivorna bär upp toppskivan och även står ovanpå bottenskivan. På det sättet är det inga skruvar som bär på någon tyngd, utan skivan som bär vikten rakt ovanifrån. En spånskiva på tex 12 mm är duktigt stark på det hållet.../Anders
-
Här har det inte hänt så mycket tidigare, men nu kommer det att bli lite förändringar...
Efter semestern har karen gått ner sig en del, men inte mer än vad jag färväntade mig under de 6 veckor jag varit borta. Räkorna har minskat i antal, men utan vattenbyte och allmän skötsel är det något man får räkna med, tyvärr.
Jag har i nuläget 2x30 liter och 2x60 liter, men Mats ska göra om i sin akvariestuga framöver, och då kommer jag att ta över hans 60-liters Dennerle är det tänkt. Och det kommer säkerligen att se konstigt ut på bänken, så varför inte hotta upp med ytterligare ett nytt 60-liters så där står 4 st?
Beställningen går iväg i eftermiddag troligen, och jag köper som vanligt från www.aquaristic.net då det brukar funka bra. Ska bli kul att ha ett nytt litet projekt igen!
/Anders
-
Här har det inte hänt så mycket tidigare, men nu kommer det att bli lite förändringar...
Efter semestern har karen gått ner sig en del, men inte mer än vad jag färväntade mig under de 6 veckor jag varit borta. Räkorna har minskat i antal, men utan vattenbyte och allmän skötsel är det något man får räkna med, tyvärr.
Jag har i nuläget 2x30 liter och 2x60 liter, men Mats ska göra om i sin akvariestuga framöver, och då kommer jag att ta över hans 60-liters Dennerle är det tänkt. Och det kommer säkerligen att se konstigt ut på bänken, så varför inte hotta upp med ytterligare ett nytt 60-liters så där står 4 st?
Beställningen går iväg i eftermiddag troligen, och jag köper som vanligt från www.aquaristic.net då det brukar funka bra. Ska bli kul att ha ett nytt litet projekt igen!
Kommentar
-
Är det likadana bottenfilter i Mats kub som du har i de andra kuberna?/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
Kommentar