Mina Dennerle nanokar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

Jag äter hellre Ansjos smörgåstårta än rilli räckmacka alla dagar i veckan.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

Kommentar

• PiaJo

• August 2009
      • 13001

njaee.. det blir så pilligt att skala dem
      /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• ansjo
        • November 2005
        • 29967

Ursprungligen postat av lillfrasse
        Jag äter hellre Ansjos smörgåstårta än rilli räckmacka alla dagar i veckan.
        Jag med!
        /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
          • 11248

Jag måste nog lära mig lite om räkor jag med, så jag kan kommentera i alla räktrådar.

Nu får du inte ta illa upp Anders - eftersom det är en väldigt seriös fråga. Varför blir man intresserad av räkor?

//Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• ansjo
            • November 2005
            • 29967

För min del var det ganska enkelt, jag köpte min första fisk tror det var 1978 så lite har man hunnit med genom åren.
            Så helt plötsligt kom det en ny gynnare på marknaden som innebar så mycket nytt för min del så jag var tvungen att prova. Dels små kar med de "problem" dessa kan innebära, inredningen som man får tänka till lite samt inte minst räkorna och deras problem man kan behöva övervinna.
            Att sedan dessa småkuber kan göras ganska snygga samt placeras något lättare än ett 2 meter långt kar är heller ingen nackdel, men var sorts kar har sin tjusning. Många som har provat räkor blir fort ganska bitna av räkfrossa, och då brukar man bara vilja ha fler sorter och kar, och är de då bara på 10-30 liter brukar det inte innebära så mycket problem för vare sig placering eller plånbok.
            Nu kommer det även nya sorter hela tiden, och jag personligen tycker det är kul med sorter som inte är så vanliga. Nackdelen är att de brukar bli ganska dyra i början, som tex mina Oranga Riliräkor som jag gav ca 1700:- för 10 räkor...
            /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
              • 11248

Det skulle vara skoj om du filmade, när du har tid förstås. Jag har ju ingen aning om deras beteende o.s.v..
              Utan tvekan är dessa småkar, som alla får till så läckra - en fröjd för ögat.

//Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• ansjo
                • November 2005
                • 29967

Jag har faktiskt aldrig filmat och lagt upp, men Mats har gjort ett par filmer vet jag. Han tittar säkert in här snart och kan länka till dessa!
                /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
                  • 11248

Ursprungligen postat av ansjo
                  Jag har faktiskt aldrig filmat och lagt upp, men Mats har gjort ett par filmer vet jag. Han tittar säkert in här snart och kan länka till dessa!
                  Hoppas, att han gör det.

//Inger

Kommentar

• Mats Bryzell

• February 2007
                    • 18959

...och alla dessa har Anders fått ta över!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
                      • 11248

Tack för filmerna Mats. Vilket bottensubstrat - dom runda "kulorna" i sista filmen? Nu har jag fått lite mer "kött på benen" i alla fall.
                      Hur många är räkor är dom fråm början - dom verkar föröka sig ganska snabbt.

//Inger

Kommentar

• Mats Bryzell

• February 2007
                        • 18959

Ursprungligen postat av gullefjun
                        Tack för filmerna Mats. Vilket bottensubstrat - dom runda "kulorna" i sista filmen? Nu har jag fått lite mer "kött på benen" i alla fall.
                        Hur många är räkor är dom fråm början - dom verkar föröka sig ganska snabbt.
                        //Inger
                        Jaaa... vad heter det kuliga soilet nu igen? Jag tror Anders får svara på detta!
                        Här är fler räkor - som fått flytta till Varberg.
                        Bifogade filer

Kommentar

• ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

Dina röda Sakura bor inte här, men annars känner jag mig ganska skyldig...

Det runda gruset är en konstgjord soil som tillverkas av Dennerle och köptes i Tyskland, det finns inte i Sverige.
                          /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Mats Bryzell

• February 2007
                            • 18959

Dina röda Sakura bor inte här, men annars känner jag mig ganska skyldig...
                            Det runda gruset är en konstgjord soil som tillverkas av Dennerle och köptes i Tyskland, det finns inte i Sverige.
                            Men tog du inte med dig dom röda sakurorna...? Ja, dom bor inte kvar här iallafall!

Kommentar

• ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

Nja, där var en enda som jag fick med mig iofs...
                              /Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Inger H

• December 2008
                                • 11248

Nja, där var en enda som jag fick med mig iofs...
                                Försvunna räkor efterlyses!!!

Soil - är det grus på "räkspråk"

Kommentar

Arbetssätt...