Jag äter hellre Ansjos smörgåstårta än rilli räckmacka alla dagar i veckan.
Mina Dennerle nanokar
Kollaps
X
-
-
Jag måste nog lära mig lite om räkor jag med, så jag kan kommentera i alla räktrådar.
Nu får du inte ta illa upp Anders - eftersom det är en väldigt seriös fråga. Varför blir man intresserad av räkor?
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
För min del var det ganska enkelt, jag köpte min första fisk tror det var 1978 så lite har man hunnit med genom åren.
Så helt plötsligt kom det en ny gynnare på marknaden som innebar så mycket nytt för min del så jag var tvungen att prova. Dels små kar med de "problem" dessa kan innebära, inredningen som man får tänka till lite samt inte minst räkorna och deras problem man kan behöva övervinna.
Att sedan dessa småkuber kan göras ganska snygga samt placeras något lättare än ett 2 meter långt kar är heller ingen nackdel, men var sorts kar har sin tjusning. Många som har provat räkor blir fort ganska bitna av räkfrossa, och då brukar man bara vilja ha fler sorter och kar, och är de då bara på 10-30 liter brukar det inte innebära så mycket problem för vare sig placering eller plånbok.
Nu kommer det även nya sorter hela tiden, och jag personligen tycker det är kul med sorter som inte är så vanliga. Nackdelen är att de brukar bli ganska dyra i början, som tex mina Oranga Riliräkor som jag gav ca 1700:- för 10 räkor.../Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Det skulle vara skoj om du filmade, när du har tid förstås. Jag har ju ingen aning om deras beteende o.s.v..
Utan tvekan är dessa småkar, som alla får till så läckra - en fröjd för ögat.
//Inger"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Kommentar
-
Tack för filmerna Mats. Vilket bottensubstrat - dom runda "kulorna" i sista filmen? Nu har jag fått lite mer "kött på benen" i alla fall.
Hur många är räkor är dom fråm början - dom verkar föröka sig ganska snabbt.
-
Här är fler räkor - som fått flytta till Varberg.
Kommentar
-
Men tog du inte med dig dom röda sakurorna...? Ja, dom bor inte kvar här iallafall!Kommentar
Kommentar