Ja, då jag kom över ett gammalt saltakvarium med en sump på 240 liter så fick altumen vackert flytta ifrån sitt tidigare 360 liters projekt. Det har tagit ett tag att fylla sumpen med filtermaterial men nu börjar det äntligen likna något. Altumen är ff lite i yngelstadiet men har ändå vuxit upp till nästan 20 cm på höjden. Men de har som sagt ff kvar ungfiskens något gängliga kropp.
Bänk under byggnation:
Förbereder för sump:
Plyfan får även ett uppvik (sarg) baktill och på sidorna så att ett eventuellt läckage snabbt skall kunna upptäckas:
Fyllt upp och ser till allas glädje att alla kopplingar håller tätt efter en del justerande:
Sovrummet får en ny ställning så att det kommer att rymma sammanlagt ca 30 akvarier framgent :
Ska för mitt egna minnes skull försöka ta lite bättre och tydligare bilder på akvariet och dess teknik bara jag får tummen ur.
Bänk under byggnation:
Förbereder för sump:
Plyfan får även ett uppvik (sarg) baktill och på sidorna så att ett eventuellt läckage snabbt skall kunna upptäckas:
Fyllt upp och ser till allas glädje att alla kopplingar håller tätt efter en del justerande:
Sovrummet får en ny ställning så att det kommer att rymma sammanlagt ca 30 akvarier framgent :
Ska för mitt egna minnes skull försöka ta lite bättre och tydligare bilder på akvariet och dess teknik bara jag får tummen ur.
Kommentar