Riktigt fina firefish
Admins akvarierum
Kollaps
X
-
-
Det är stor skillnad när man köper Firefish idag och förr. Nu fanns det säkert 50 par i affären och alla var snygga. Jag valde hanar med röd kropp och lite ljusare huvud då jag tycker det är snyggt. Har köpt anasthaxin nu och ska blanda i räkmixen. Det kommer göra att de blir rödare än vad de egentligen är. Men jag lägger upp foto efter jag matat med det i en månad.
Här finns mer info om räkmix: https://www.zoopet.com/index.php?opt...article&id=181
Lite kul att Kjell var den som publicerade ett recept 1993Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig ZoopetKommentar
-
Christian Alfredsson
-
Ibland får man oväntat besök. En gammal akvariekompis hade problem med sitt 800-liters som börjat läcka. Han ville behålla fiskarna så han inackordera dem hos mig.
Kan avslöja att det är Malawiciklider. Efter lite omstuvande så har jag idag fått en bra mix i mina båda tvåmeters akvarium. Det roligaste var att det passade ihop bra och var arter som jag inte hade.
Det kommer film senare på dem och då får ni veta vilka arter det var.
Christian Alfredsson
-
Här kommer en bild på mitt sällskapsakvarium inne i huset. Har bara enkla växter och göder med PMDD samt EasyCarbo. Gör bara vattenbyten och inte mycket mer med karet. Växer inte fort så jag slipper rensa. Akvariet är ett Juwel Vision 450 med böjd framruta.
Christian Alfredsson
-
Ursprungligen postat av adminRiktigt nöjd med denna bild. Sällan jag får så bra skärpa på ögat.
Kommentar
Kommentar