Japp live funkar
Admins akvarierum
Kollaps
X
-
Hej på er
Oerhört kul att hitta tillbaka till Zoopet och denna tråd, för att direkt komma genom den från start till slut. Då med en resa över flera år, speciellt kul med kicken här i år 2020.
Spännande att följa vidare.Kommentar
-
När jag började med hobbyn så kom det in nya arter varje månad. Det fanns importnytt i Ciklidbladet. I år är första året jag skaffat en art som troligen är utrotad i naturen, med syfte att se till att den blir kvar någonstans.
Det kommer in få nya arter, vi ser många nya framtagna färgvarianter (helt okey). Framförallt utplånar vi arterna i naturen. Och detta bara på 40 år.
Arten kallas för Haplochromis sp. ”Paradise” och är inte speciellt färggrann eller speciell så den passar bra hemma hos mig för bevarande.Senast redigerad av admin; 18 July 2020, 19:16.Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig ZoopetKommentar
-
Kommentar
-
Intressant att se när de växt till sig.Kommentar
-
Nu har jag fått svar på om jag byggde en bra ställning. Svaret är nej, ett akvarium har börjat läcka. Tar bort det översta. Svaret på ställning är att man bör bygga dem i metall eller köpa färdiga. Träet hade bågnat under det karet.Christian Alfredsson
Tekniskt ansvarig ZoopetKommentar
Kommentar