"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    buhu...mina sturisoma festivium är döda, hittade en i helgen fastkilad vid en rot så den hade nog fastnat men i förrgår så hittade jag de andra två döda med, förstår inte varför men så är det ibland men lite surt är det allt iallafall

    jag får glädja mig åt att clownerna är på väg att leka, de visar ett lekbeteende iallafall, honan är blåsvart med vitt band och paret har tagit över 3/4 av karet
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Inger H

      • December 2008
      • 11248

      Ursprungligen postat av PiaJo
      buhu...mina sturisoma festivium är döda, hittade en i helgen fastkilad vid en rot så den hade nog fastnat men i förrgår så hittade jag de andra två döda med, förstår inte varför men så är det ibland men lite surt är det allt iallafall

      jag får glädja mig åt att clownerna är på väg att leka, de visar ett lekbeteende iallafall, honan är blåsvart med vitt band och paret har tagit över 3/4 av karet
      Det första var tråkigt, med det andra var var kul .

      //Inger
      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ja, det är kul hoppas att det håller i sig med leken vet att honorna hade både sprattlare och frisimmare innna de flyttade in hos mig.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1150

          Sv: "Tvättstugan"

          Ursprungligen postat av PiaJo
          buhu...mina sturisoma festivium är döda, hittade en i helgen fastkilad vid en rot så den hade nog fastnat men i förrgår så hittade jag de andra två döda med, förstår inte varför men så är det ibland men lite surt är det allt iallafall

          jag får glädja mig åt att clownerna är på väg att leka, de visar ett lekbeteende iallafall, honan är blåsvart med vitt band och paret har tagit över 3/4 av karet
          Men vad tråkigt med döda fiskar... Det är på något sätt tråkigare om man inte vet varför, tycker jag.

          Roligt med lek på clownerna! Bild på honan vore förstås kul.

          Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            Det kommer säkert en bild till helgen om leken håller i sig
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ja se på fasiken

              Satte mig med ett glas rött och en godisskål för att njuta lite innan det blir mat ikväll, idag är det ju fredag och den är efterlängtad..
              Slog ned min rumpa på hyfsat bekväma kontorsstolen för att njuta lite av laetacarorna som har yngel i bra storlek nu och vad får jag då se? Jo ett pytteyngel, halva storleken mot de andra, så det måste ha blivit nåt av rommen som de la helt oväntat för nån/några veckor sen och nu har det väl kommit upp storlek så att man ser det, så kul och oväntat
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                "Tvättstugan"

                Man får gratulera till både rödvin, nedslagen rumpa och duktiga föräldrar i karet. Låter lite som maxmys det hela.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ja bättre än så kan det knappt bli..



                  Joo, det kan det nästa nästa bli för sen blir det Thaimat, dock inte världens bästa för det är 9 mil dit Och sen blir det film innan ögonlocken går igen för natten Men det är två helt olika mysgrejer och lyckokänslor så det går inte att jämföra riktig, men båda är sköna grejer
                  Senast redigerad av PiaJo; 08 November 2013, 16:30.
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ja, de é la för gôtt, Pia! Fredagskväll, lite rödtjut och kolla in hur fint det går i dina burkar! Det blir man på gôtt humör av!

                    Blir änna uppspelt - så jag dônar in ett par bilder i min tråd också - bara för att...

                    Kommentar

                    • HWH
                      • March 2013
                      • 2310

                      Det ska vara riktigt god thaimat för att åka 9 mil för den. Njut du, det är du säkert värd efter veckan som gått.
                      /Helena,
                      Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        "Tvättstugan"

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Ja bättre än så kan det knappt bli..



                        Joo, det kan det nästa nästa bli för sen blir det Thaimat, dock inte världens bästa för det är 9 mil dit Och sen blir det film innan ögonlocken går igen för natten Men det är två helt olika mysgrejer och lyckokänslor så det går inte att jämföra riktig, men båda är sköna grejer
                        Vilken film blir det, Pia?
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Tror det var "man of Steel" eller nåt sånt
                          Senast redigerad av PiaJo; 08 November 2013, 16:54.
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Skall bli gott att koppla bort hjärnan lite, det behövs efter denna arbetsveckan
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • PiaJo

                              • August 2009
                              • 13001

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Ja, de é la för gôtt, Pia! Fredagskväll, lite rödtjut och kolla in hur fint det går i dina burkar! Det blir man på gôtt humör av!

                              Blir änna uppspelt - så jag dônar in ett par bilder i min tråd också - bara för att...
                              det var ena goa bilder

                              Ursprungligen postat av HWH
                              Det ska vara riktigt god thaimat för att åka 9 mil för den. Njut du, det är du säkert värd efter veckan som gått.
                              Japp, det är världsklass på den Det var efter senaste visiten Ansjo "beskyllde" mig för att ha ätit upp hans körsbärsräkor men så var det inte....men det var ena riktigt, riktigt goa torkade räkor som var i maten. De var som godis
                              Tack skall du ha, hoppas du får njuta lite du med på frdagskvällskvisten
                              Senast redigerad av PiaJo; 08 November 2013, 17:07.
                              /PIA

                              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ursprungligen postat av PiaJo
                                det var ena goa bilder


                                Japp, det är världsklass på den Det var efter senaste visiten Ansjo "beskyllde" mig för att ha ätit upp hans körsbärsräkor men så var det inte....men det var ena riktigt, riktigt goa torkade räkor som var i maten. De var som godis
                                Tack skall du ha, hoppas du får njuta lite du med på frdagskvällskvisten
                                Snyft, mina sista körsbärsräkor...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...