"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • kent1971
    • July 2013
    • 20

    "Tvättstugan"

    Vilka fina fiskar och mycket fina kort. Du är duktig med kameran Piajo.

    Kommentar

    • toggaj
      • November 2009
      • 220

      Jättefina bilder

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Tack allihopa, ibland är kul att ha tråkigt
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Knax
          • November 2012
          • 1150

          Sv: "Tvättstugan"

          Kul för oss i alla fall! Tack för fina bilder!
          // Mats, a.k.a. Knax



          "All's well that ends." - Unknown

          Kommentar

          • tommy_g
            • February 2010
            • 473

            Vilka apistogrammor du har! Kommer ihåg dina bilder på Inkan, de fick mig att köpa hem 1+2 inka nu, fast hanen får fett med stryk av min dominanta A. macmasteri. Han färgar inte ut riktigt, jag kan uppleva att han är näst intill mesig?

            Hur många apistoakvarium har du igång?

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av tommy_g
              Vilka apistogrammor du har! Kommer ihåg dina bilder på Inkan, de fick mig att köpa hem 1+2 inka nu, fast hanen får fett med stryk av min dominanta A. macmasteri. Han färgar inte ut riktigt, jag kan uppleva att han är näst intill mesig?

              Hur många apistoakvarium har du igång?
              jag har tyvärr inga apistogramma just nu, suget efter ett par finingar är enormt
              har igång 7 kar här hemma men jag har tagit en paus från apor just nu för att få lite inspiration igen efter att ha haft en period med Apistogramma -tråkigheter , de har dött för mig och inte velat leka och så. Det har känts bra fast nu börjar det suga i den tarmen igen...

              Jag upplevde också att baenschin som en ganska vek och försynt sort, hoppas han snart kan hävda sig eller så får du sära på dem. Det är sällan att det funkar bra med två arter/hannar i samma kar och det inte är mycket stort.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • toggaj
                • November 2009
                • 220

                Så tråkigt med dina Apistogramma. Har du någon ide om varför du fick problem? Du har gett oss så otroligt fina bilder på dina vackra akvarier och till synes mycket välmående fiskar.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Nä, ingen direkt ide om varför men det är rätt surt när man hittar lite olika rariteter och dessa går och kolar vippen efter ett tag, först ut har varit honorna och det har varit i samband med lek. I ett av fallen så piskade hannen upp honan så att hon inte klarade sig, hon hade då vaktat yngel i ca två veckor och hannen ville väl leka igen då hände det som är hyfsat vanligt och det är att de kommer i otakt och då blir kan det bli så om man inte hinner sära dem.
                  Har man då som jag hade lite "speciella" så är det inte lätt att få tag på dem, har letat på alla listor och hört med min "håvlevernatör" om han kunde jaga fatt på några till men det har varit förgäves så nu har jag lovat mig själv att ligga lågt med nya apistos ett tag men vi får väl se hur länge det varar...

                  Jag har faktisk en sort kvar här hemma , Apistogramma Staeki, men dessa ser jag knappt och de gör inget väsen av sig utan de går mest och lallar runt i scalar-karet men det blir inga yngel eller lek överhuvudtaget och det är synd men så är det.

                  Tackar så mycket för att dessa värmande ord om mina bilder och fiskar
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mr Woods
                    Vad stora och fina ynglen blivit!
                    Jag gråter en skvätt nu för mina tetror hade yngelmassaker idag...
                    bilden med ynglen är inte nytaget, den togs förra helgen så det är ännu större nu
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Nanoräkan
                      • May 2011
                      • 255

                      Jag bara spekulerar lite men kan det inte vara så att dina apor gått i för strömt vatten?
                      Discus-Kaj höll ett mycket intressant föredrag för gcg om just apostogrammor och han påtalade verkligen att de var väldigt känsliga för strömt vatten. Han själv använder och rekommenderade endast ett skumfilter som fick stå och bubbla.

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Detta kan säkert beror på detta i vissa fall men jag har mycket lite flöde på mina pumpar, på gränsen till för lite skulle jag nog vilja säga och om vi tar och kollar på de som jag har nu, staeckisarna, så går dessa med exakt ett sånt filter från Kaj, har till och köpt det av honom
                        jag ser ingen skillnad på deras beteende som när jag hade de ihop ,för en kort stund , med jordätarna och det då had jag lite bättre flöde för deras skull.

                        Det kan ju kanske vara nåt i mitt vatten eller så med som gör apistosarna inte får till det med lek eller så har jag haft för krävande arter för mina kunskaper om hur de vill ha det, men jag tycker själv att de har fått ganska bra förutsättningar men skall jag hoppa på "ap-tåget" igen så blir det en sort som anses enklare och som det går att komplettera fisk till om det skulle vara så att den ena eller andra dör.
                        Senast redigerad av PiaJo; 17 November 2013, 18:49.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11248

                          Pia, jag tror inte det beror på vattnet, jag har ju haft samma otur med mina apor - utom då den gamla omtalade, tjusiga och uttjatade (av mig) Mr. Borellii.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Falconer
                            • November 2005
                            • 786

                            Jag upplevde också att baenschin som en ganska vek och försynt sort, hoppas han snart kan hävda sig eller så får du sära på dem. Det är sällan att det funkar bra med två arter/hannar i samma kar och det inte är mycket stort. [/QUOTE]

                            Mina Baenschi som jag hade förut var riktigt aggresiva. Iaf hanen. Han var en tyrann. Dom var iofs VF. Kanske kan bero på det. Och för övrigt håller jag med alla andra om bilderna. Hur går det med schackbrädorna? Är riktigt sugen på dom. Ska man hålla en hane med flera honor och är dom så känsliga som man läser överallt?

                            Kommentar

                            • tommy_g
                              • February 2010
                              • 473

                              "Tvättstugan"

                              Trodde att det skulle klara sig med ett 720 med mycket gömställen. Men macmasterin äger hela karet...


                              Sent from my iPhone using Tapatalk

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av tommy_g
                                Trodde att det skulle klara sig med ett 720 med mycket gömställen. Men macmasterin äger hela karet...


                                Sent from my iPhone using Tapatalk
                                ja, det kan man ju tycka att detta skulle räcka men de är oberäkneliga de små rackarna
                                Satte du in dem samtidigt eller kom baenschin till karet senare? för då kan det bli problem om man inte river upp reviren så att den andra får "plats".
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...